اخبار صنعت قارچاخبار عمومی و گزارش

یک میلیون دلار ارز آوری تولید کود کمپوست و قارچ

کارخانه تولید کود کمپوست بلوک مکانیزه منطقه مرکزی کشور با صدور سالانه چهار هزار تن محصول یک میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته است.

به گزارش هاگ؛ مدیر واحد کمپوست سازی کارخانه، با تاکید بر فعالیتهای چشمگیر این کارخانه در شهر محمدآباد شهرستان جرقویه گفت: محصولات تولیدی این واحد نمونه شامل قارچ و کود کمپوست به کشور‌های عراق و سوریه صادر می‌شود.

حسین مسجدیان، کیفیت تولید کود کمپوست مکانیزه این کارخانه را حدود هشت درصد بیشتر از سایر روشهای معمول دانست و افزود: روش حذف خاک موجود در کلش و سفال گندم در این کارخانه ابداع شد، که کیفیت کمپوست را افزایش داده به طوری که از هر تن کمپوست ۲۸ درصد قارچ به میزان ۲۴۰ تن یعنی حدود هشت درصد بیشتر از روش سنتی محصول تولید می‌شود.

یک میلیون دلار ارز آوری تولید کود کمپوست و قارچ
صادرات قارچ و کود کمپوست

وی گفت: تمام ماشین آلات این کارخانه ساخت داخل است که از افتخارات این شرکت در رقابت با تولیدکنندگان داخلی است.

خانم مزیدی مدیر واحد تولید بذر هم، تولید بذر این کارخانه را ۱۵۰ تن در ماه بیان کرد و گفت: در فرآیندی بذر با کمپوست ترکیب و به سالن‌های تولید قارچ ارسال می‌شود. مدیر عامل کارخانه هم تولید سالانه قارچ این واحد تولیدی نمونه را چهار هزار تن برشمرد و گفت: هم اکنون در این کارخانه زمینه اشتغال۵۰ نفر از نیرو‌های بومی منطقه جرقویه به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر هم بصورت غیر مستقیم فراهم شده است.

علیرضا الماسی افزود: با بهره برداری از ۱۶سالن تولید قارچ تا دو ماه آینده هزار و ۲۰۰ تن به ظرفیت تولید قارچ و زمینه اشتغال هفتاد نفر دیگر تا پایان سال جاری فراهم می‌شود.

یک میلیون دلار ارز آوری تولید کود کمپوست و قارچ
ارز‌آوری یک میلیون دلاری تولید قارچ و کود کمپوست

وی با اشاره به تولید و ارسال ماهانه ۱۲۰ تن قارچ نیمه آماده در این واحد تولیدی به سراسر کشور گفت: در این کارخانه ماهانه حدود ۲۰۰ تن قارچ مازاد برنیاز بسته بندی و به ۲۲ استان ارسال می‌شود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا