اخبار جهان در حوزه قارچ

اتهام کلیسای مورمونها برای مصرف مجیک ماشروم

کلیساهایی که با مواد روانگردان عبادت می‌کنند، این روزها سخت مورد انتقاد قرار دارند. مجمع الهی یکی از تعداد فزاینده‌ای از کلیساهای مورمونها در ایالات متحده است که پیروان آن با داروهای روان‌گردان مانند shrooms، ayahuasca، peyote و bufo  و مجیک ماشروم در کلیسا عبادت می‌کنند!

تا کنون حداقل 19 کلیسای روانگردان را شناسایی شده که به احتمال زیاد تعداد بیشتری هم به صورت زیرزمینی فعالیت دارند و این نوع مواد مخدر را در جریانی متفاوت تبلیغ و استفاده می‌کنند. در شهرهایی که استفاده از همه انواع مجیک ماشروم آزاد است، این کلیساها هم در فضاهای رسمی فعالیت می‌کنند، در غیر این صورت فضاهایی را برای این کار اجاره کرده و در بعضی از موارد به اعضای خود مواد می‌دهند و مراسم عجیبی با این مواد روانگردان برگزار می‌کنند.

مجیک ماشروم در کلیسا
مصرف مجیک ماشروم در کلیسای مورمونها

از دیدگاه دولت، این کلیساها در صورتی که نشان دهند در اعتقادات خود صادق هستند و شرکت کنندگان را ایمن نگه می‌دارند، میتوانند از مواد توهم زا و مجیک ماشروم در کلیسا استفاده کنند. اما تشخیص صحت این دو معیار کار پیچیده‌ای است، به‌ویژه این که عموما این کلیساها از رسوم داخلی خود چیزی نمی‌گویند.

مجیک ماشروم در کلیسا
انواع مجیک ماشروم

اورکوهارت از اعضای سنا و عضو سابق این کلیساها معتقد است که بسیاری از این افراد فقط از ایده دین برای دور زدن قوانین مواد مخدر استفاده می‌کنند؛ اما افرادی هستند که می‌گویند: «کاش آنها می توانستند درون ذهن من، درون قلب من را ببینند، و فقط تغییراتی را که اتفاق افتاده و در حال رخ دادن است ببینند و فقط مشاهده کنند  که من چگونه خدا را به صورت روزانه، ساعت به ساعت می‌بینم.»

کلیسا به 5000 عضو خود هیچ دستورالعملی در مورد نحوه استفاده از مراسم قارچ جادویی را نمی‌دهد و معمولاً هر آخر هفته این کار در خانه‌های شخصی یا در فضای باز انجام می‌شود. کلیسا فقط سعی دارد که به اعضای خود بگوید بدانند با مصرف این مواد انتظار چه چیزی را باید داشته باشند و در حقیقت به معنای داشتن یک رضایت آگاهانه از کاری است که قرار است انجام دهند.

اتهام استفاده از مجیک ماشروم در کلیسا
استفاده از مجیک ماشروم در کلیسا

غربالگری برای بررسی اینکه آیا یک فرد دارای شرایط پزشکی است که ممکن است با داروها تضاد داشته باشد یا خیر، و پیگیری بعد از مراسم برای کمک وجود ندارد و دولت از کلیساها خواسته که در این موارد نظارت داشته باشد. به علاوه کلیساها باید نشان دهند که خطر انحراف مواد مخدر به جامعه وسیع‌تر برای مقاصد غیر مذهبی وجود ندارد.

اما در حال حاضر کلیسا چنین مواضعی را در برابر مصرف مجیک ماشروم و مواد توهم زا ندارد! در دو سال گذشته پلیس اوکلند، مقداری حشیش و قارچ به ارزش 200000 دلار را از کلیسای Zide Door کشف و ضبط کرد! و اعلام نمود که رؤیاهای ناشی از قارچ‌های روانگردان پایه و اساس همه ادیان است!

مجیک ماشروم در کلیسا
مجیک ماشروم، یک قارچ روان گردان

برای بعضی از افراد ورود به فرقه‌های مذهبی فقط به دلیل ممنوعیت مجیک ماشروم در ایالت است، و فقط روکشی برای استفاده از آن محسوب می‌شود. به گفته یکی از اعضا: «این کار برای من اصلاً مذهبی نیست، زیرا من فردی مذهبی و حتی روحانی نیستم. اگر مجیک ماشروم در یوتا قانونی بود، من عضو کلیسا نبودم!»

هم اکنون مقامات دولتی تصمیم دارند کلیسا را به خاطر مصرف این مواد محکوم کنند، اما لابی‌ها برای جلوگیری از این اتفاق در جریان است. اداره مبارزه با مواد مخدر، پلیس سالت لیک سیتی و دفتر دادستان منطقه، هیچ کدام پاسخی برای محکومیت یا عدم محکومیت کلیسا نداده‌اند.

کلیسای مجمع الهی اخیراً ملکی به مساحت 683 هکتار را در 50 مایلی غرب سالت لیک سیتی تهیه کرده تا جایی برای برگزاری خلوتگاه‌ها و جشنواره‌های خصوصی او باشد. هنوز معلوم نیست که کلیسا می‌تواند به این فعالیتهای خود به طور قانونی ادامه دهد یا میخواهد به صورت زیرزمینی و پنهانی مجیک ماشروم را در مراسم خود استعمال نماید.

 

مجیک ماشروم در کلیسا
مواد روان‌گردان و مجیک ماشروم در کلیسا

منبع: VICE News

 

جدیدترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا