اخبار جهان در حوزه قارچاخبار صنعت قارچ

مشاهده مینی قارچ جادویی در تایپه

این روزها در شبکه‌های محازی عکسهای مینی قارچ جادویی دست به دست می‌شود که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این عکسها را اریک چو (卓霆宇) 32 ساله که شغل اصلی‌اش داروسازی است گرفته و پخش کرده است.

به گزارش هاگ، او این مینی قارچ زیا را در منطقه شیلین شهر تایپه از کشور تایوان مشاهده کرده و به نظر می‌رسد که این قارچ مرموز از دسته میسنا ساب سیانوسفالا  Mycena subcyanocephala (近藍蓋小菇) و مجیک ماشروم باشد.

در حقیقت این دوست او چیانگ پی یینگ (蔣珮瑩) بود که اولین بار این مینی مجیک ماشروم را پیدا کرد و به او اطلاع داد که در منطقه شیلین یک “قارچ ریز خاص” وجود دارد که به نحو خاصی می‌درخشد و ارزش آن را دارد که بررسی شود. سپس یکی از این قارچهای ریز جادویی را روی یک تکه چوب پیدا کرد و به خانه برد.

مینی قارچ جادویی در تایپه
مینی قارچ جادویی در تایپه

در خانه یک قارچ ریز به رنگ سفید مایل به خاکستری نسبتاً ضعیف دید و بر خلاف گفته دوستش هیچ درخششی نداشت. او تمام چراغها را خاموش کرد ولی هیچ درخششی وجود نداشت.

او با این که ناامید شده بود، هر روز قارچها را روی چوب اسپری می‌کرد تا این که در 7 مارس متوجه شد که یک قارچ کوچک آبی رنگ درخشنده روی چوب ظاهر شده است.

مقایسه مینی قارچ جادویی در تایپه با انگشت انسان
مقایسه مینی قارچ جادویی در تایپه با انگشت انسان

او با مطالعه پیرامون این قارچ دریافت که  در مقالات تحقیقاتی نوشته در دو گونه جدید از مجیک ماشروم در تایوان، رنگ آبی فقط در مرحله جوانی ظاهر می‌شود و زمانی که به بلوغ می‌رسد به آبی روشن یا سفید محو خواهد شد. او سپس عکسهای قارچهایش را به iNaturalist ارسال کرد و پس از منتشر شدن در حساب توییتری، عکسهای مینی قارچ جادویی بسیار محبوب شده است.

منبع: تایوان نیوز

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا