کارآفرینی در حوزه قارچ

اشتغال زایی در مسجد مهدی صاحب‌الزمان(عج)

کارآفرینی و اشتغال زایی امام جماعت مسجد با راه اندازی پرورش قارچ

امام جماعت محله‌ای که اقتصاد مسجد محور را احیاء کرده است. حجت‌الاسلام یغفوری با همکاری اهالی مسجد «مهدی صاحب‌الزمان(عج)» توانسته یک دامپروری و دو کارگاه پرورش قارچ را راه‌اندازی و زمینه اشتغال زایی ۱۰ نفر را فراهم کند. مبلغی از درآمد و سود این کارگاه‌ها به ایتام و نیز خیریه مسجد اختصاص می‌یابد.

وی توانسته با کمک مسجدی ها یک میلیارد و 200 میلیون تومان از محل کمک های مردمی جمع آوری و با کار تشکیلاتی و همراهی و مشارکت 100 نفر، فعالیت های اقتصادی خرد را پایه گذاری کند، وی با همکاری اهالی مسجد «مهدی صاحب الزمان(عج)» واقع در خیابان فلسطین شهرستان فسا، سالن پرورش قارچ را راه اندازی کرده است که 10 تُن ظرفیت تولید دارد و برای 10 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

این امام محله فعال و پرتلاش درباره نتایج پیگیری رویکرد اقتصادی در برنامه های تربیتی مسجد «مهدی صاحب الزمان(عج)»؛ گفت: با همراهی مردم و خیران نزدیک به یک میلیارد تومان پول جمع آوری شد و توانستیم یک دامپرری و دو مرکز پرورش قارچ را به صورت مردمی راه اندازی و مدیریت کنیم. در راستای این اقدامات 10 نفر مشغول به کار شده اند.

امام محله مسجد «مهدی صاحب الزمان(عج)» شهرستان فسا درباره بازده اشتغال زایی های انجام شده، بیان کرد: دامپروری برای بازدهی و سودآوری نیازمند زمان چندساله است و هنوز به مرحله فروش بره ها نرسیده ایم. اما در پرورش قارچ سوددهی رسیده ایم. مهم آنکه کل فعالیت های اجرایی سالن ها دست نوجوانان مسجدی است مبلغی از درآمد صرف ایتام و محرومان می شود و درصدی هم به خیریه مسجد اختصاص می یابد.

یغفوری درباره فعالیت های خیریه مسجد مهدی صاحب الزمان(عج)، ابراز کرد: این خیریه در موضوعات مختلف فعال است در آستانه مهرماه حدود یک هفته است که در موضوع نذر لوازم التحریر کار می کنیم تا دانش آموزان خانواده های تحت پوشش در کنار بسته های معیشتی از این نذورات نیز بهره مند شوند.

وی درباره میزان کمک های مومنانه در طول دوران شیوع کرونا، اعلام کرد: در یک سال و نیم گذشته 170 میلیون تومان کمک مومنانه داشته ایم که 70 میلیون آن صرف اجاره بهای محرومان و 100 میلیون تومان هم صرف تهیه و توزیع بسته های معیشتی میان خانواده های نیازمند شده است. اقلام ضدعفونی کننده و ملزومات بهداشتی نیز تهیه و بین خانواده های محروم توزیع شده است. مسجد خیرانی دارد که ماهانه ما را در انجام این کمک ها کمک می کنند.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا