کارآفرینی در حوزه قارچ

زوج جوانی که با پرورش قارچ کارآفرین شدند

وی مهم‌ترین عامل موفقیت خود را اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج می‌داند

مريم حدادزاده از كارآفرينان برتر قصرشيرين است كه به جهت علاقه‌ مندي و كمك به خودكفايي و بهبود امرار معاش خود و خانواده اش مدتي است پا به عرصه توليد گذاشته و توانسته اقتصاد مقاومتی را در محيطی كوچک معنا كند.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از خبرگزاری بسیج،  اقتصاد مقاومتی و اتکا به اقتصاد درونزا مفهومی است که به نظر اکثر کارشناسان تنها راه برون رفت کشور از وضعیت اقتصادی کنونی است. با این حال دولت همچنان چشم از دست بدخواهان ملت و دشمنان اسلام برنمی‌دارد و با تکیه بر قول‌های پوچ کشورهای اروپایی تلاش می‌کند درمانی برای درد بزرگ اقتصاد بیابد. با گذشت نزدیک به ۳ سال از عمر دولت تدبیر و امید همچنان وعده‌های ۱۰۰ روزه در هاله‌ای از ابهام، حل‌ نشده باقی مانده است و دمل چرکین وابستگی به نفت هرروز بزرگ‌ تر و دردآورتر می‌شود.

توجه به تولیدات داخلی، استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی، اتکا بر اقتصاد «دانایی محور»، توجه خاص به تولید کالاهای اساسی و محصولات زیربنایی، مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی‌اند.

کارآفرین برتری که اقتصاد مقاومتی را در محیطی کوچک معنا کرد

از آنجایی که توجه به تولید داخلی در بیانات مقام معظم رهبری بارها مورد تاکید قرار گرفته است، به این منظور سراغ خانم مریم حداد زاده از کارآفرینان برتر قصر شیرین رفتیم که به جهت علاقه‌ مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود و خانواده‌ اش مدتی است پا به عرصه تولید گذاشته و توانسته اقتصاد مقاومتی را در محیطی کوچک معنا کند.

این کارآفرین قصر شیرینی ادامه داد: پس از چندین ماه تلاش و جمع‌ آوری اطلاعات و شرکت در کلاس‌ های مرتبط در بسیج و جهاد کشاورزی در خصوص پرورش قارچ با همکاری همسرم شروع به راه‌ اندازی مکانی برای پرورش قارچ کردم و برای خرید تجهیزات از سازمان بسیج سازندگی وام گرفتم و پرورش را آغاز نمودم.

این بانوی کارآفرین درباره سرمایه اولیه‌ ای که برای این کار شروع کرد، بیان کرد: با تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی که از بسیج دریافت کردیم کار پرورش قارچ را در سال گذشته شروع کردیم و شکر خدا توانستیم در این مدت به توفیقات بسیار خوبی دست‌ یابیم.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه هر دوره پرورش قارچ ۴ ماه طول می‌کشد، خاطرنشان کرد: باید قبل از شروع کمپوست‌ های لازم را تهیه کرد که برای هر مرحله مبلغی برای خرید مواد لازم مانند کمپوست و خاک هزینه می‌شود.

وی افزود: قارچ دکمه‌ ای در واحدهای سنتی در دوره پاییز، زمستان و یک ماه اول بهار در سال قابل‌ کشت می‌باشد و برای خالی نبودن سالن در دوره گرمای ۵ ماهه تابستان قصر شیرین اقدام به کشت قارچ دارویی صدفی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این طرح هم‌ اکنون با اشتغال‌ زایی مستقیم ۳ نفر در حال فعالیت است که در هر دوره کشت ۴۵ روزه بالغ‌بر ۶ میلیون درآمد دارد.

حدادزاده یادآور شد: قرار است کشت‌های بعدی خود را در سالن ۵۰۰ متری که آموزش‌وپرورش در اختیار ما بگذارد انجام دهیم که در این صورت در هر دوره کشت حدود ۲۰ تن قابل‌برداشت می‌باشد که بالغ به ۱۶ میلیون تومان سود و اشتغال‌زایی بیش از ۵ نفر را به دنبال خواهد داشت.

رشد و پیشرفت یک خانم تضمین همسرش است

وی با بیان اینکه رشد و پیشرفت یک خانم تضمین همسرش است، اظهار کرد: باید در هر کاری همسر پشتوانه باشد و با فرد همکاری‌های لازم را داشته باشد، اگر این‌طور نباشد موفق نخواهد شد.

وی مهم‌ترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج می‌داند و می‌گوید: لازم است که باوجود تحریم‌های ظالمانه غرب و حکومت‌های استکبار بااهمیت به پروژه‌های داخلی رونق اقتصادی خانواده و کشور خود را افزایش دهیم.

این بانوی کارآفرین تأکید کرد: شرایط فعلی منطقه ایجاب می‌کند باوجود کم بودن میزان کار دولتی و استخدامی‌های موجود، هر جوان با استفاده از ظرفیت‌های محل زندگی خود درآمدزایی برای منطقه خود ایجاد و در حد توان خود به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

همه‌ چیز کار دولتی و استخدامی نیست

این تولیدکننده اظهار داشت: به لحاظ اینکه کار تولید و پرورش قارچ یک فضای ارگانیک است طبیعتاً از محیطی پاک برخوردار است به‌ نحوی‌ که اگر کسی وارد این مقوله و بستر تولید شود سوای زحمت و سختی‌های کار، روز به‌ روز به آن علاقه‌ مندتر خواهد شد.

حدادزاده در پایان ابراز داشت: همه‌چیز کار دولتی و استخدامی نیست جوانان می‌توانند با مطالعه در این زمینه و دریافت تسهیلات کم سود و زودبازده غول بیکاری را شکست دهند.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا