انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

افزایش تولید قارچ کشور در سال جاری

احداث مزارع و کارگاه‌های قارچ جدید خوب یا بد؟!

به گزارش هاگ از اقتصاد آنلاین رئیس سابق انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی، بیان کرد که امسال افزایش تولید قارچ نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم و اظهار داشت: « در سال گذشته ۱۸۵ هزار تن قارچ در کشور تولید شد که امسال پیش بینی می‌کنیم این رقم به ۱۹۵ هزار تن برسد.»

مهدی رجبی علت این افزایش تولید را، ترویج پرورش قارچ و راه‌اندازی واحدهای جدید عنوان کرد و گفت: در سال جاری بیش از ۱۰ واحد جدید تولید قارچ در کشور احداث شده است.

وی ضمن اعلام خبر افزایش میزان تولید قارچ در کشور، از مسئولان درخواست کرد که واحدهای جدید یا واحدهایی که در حال احداث هستند، را مورد حمایت خود قرار دهند.

این عضو انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور افزود: «امسال افزایش قیمتی در قارچ نداشتیم و با وجود اینکه باید قیمت‌ها تغییر می‌کرد ولی بخاطر شرایط موجود بازار در حال حاضر افزایش قیمتی نداریم.»

وی خاطر نشان کرد که در بازار قارچ عمده و فله کیلویی ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود و قیمت قارچ بسته بندی نیز ۷۰ تا ۸۵ هزار تومان است.

رجبی با اشاره به کنترل قیمت نهاده‌ها در سال جاری، بیان داشت: «نهاده‌های مورد نیاز برای تولید قارچ کمپوست و خاک است که با کمتر کردن حاشیه سود از ۳۵ درصد به ۱۵ درصد جلوی افزایش قیمت تولید قارچ گرفته شد. در حقیقت کم شدن حاشیه سود اگر چه به نفع تولیدکنندگان نیست، ولی آنها همچنان به تولیداتشان ادامه داده‌اند.»

وی در پایان گفت: «متاسفانه برای واحدهای جدید یا واحدهایی که در حال احداث هستند هیچگونه حمایتی وجود ندارد. بانک‌ها به این واحدها اعتبار و تسهیلات تخصیص نمی‌دهند و نیاز است که این واحدها حمایت شوند.»

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا