جهاد کشاورزی

بازدید از واحد‌های تولیدی و مزارع شهرستان کبودراهنگ

هدف از بازدید بررسی مشکلات و توانمندی تولیدی‌ها و کشاورزان است

بازدید از واحد‌های تولیدی و مزارع شهرستان کبودراهنگ، رضا بهراملو رئیس سازمان جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به شهرستان کبودرآهنگ (استان همدان) مشکلات و توانمندی‌های واحد‌های تولیدی و کشاورزان را از نزدیک بررسی کرد.

بازدید از واحد‌های تولیدی و مزارع شهرستان کبودراهنگ، واحد‌های تولیدی قارچ و مرغداری گوشتی ۹۰ هزار قطعه‌ای و مزرعه‌های تولید سیب زمینی بذری و پرورش ماهی و کارخانه ترشیی و شوری و پرورش شترمرغ و گاوداری انجام شد.
تولیدکننده‌ها و کشاورزان به مشکلات پیش روی خود در تولید و اشتغال به مراحل سخت اداری برای اخذ مجوز و تسهیلات و کمبود نهاد‌های دامی و سرمایه در گردش اشاره کردند.
رضا بهراملو، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به حمایت از تولید کننده‌ها و کشاورزان اشاره کرد و گفت: هدف از این سفر بازدید و بررسی مشکلات و نقاط قوت و توانمندی تولیدی‌ها و کشاورزان است و مشکلات در محل بررسی و رفع می‌شود.

حدود 80 واحد پرورش قارچ خوراكي با توليد سالانه حدود 5 هزار تن در استان همدان فعال است که شامل 12 واحد صنعتی و مابقی واحدهای کوچک تر و خانگی می باشند. همچنین 3 واحد تولید کمپوست قارچ با ظرفیت 24 هزار و 600 تن تولید نیز در استان فعال هستند که کمپوست تولید شده این واحدها برای مصارف خود و نیز سایر واحدهای سطح استان و سایر استان‌ها مصرف می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا