جهاد کشاورزی

بازدید رئیس جهاد کشاورزی از قارچ دزفول

شرکت جلگه دز (قارچ دزفول) در سال ۱۳۷۲ به بهره برداری رسید

بازدید رئیس جهاد کشاورزی از قارچ دزفول، مجید نبی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، روز چهارشنبه از کارخانه قارچ دزفول (شرکت کشاورزی جلگه دز) بازدید به عمل آورد.

شرکت جلگه دز (قارچ دزفول) در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت تولید 200 تن قارچ در سال به بهره برداری رسید و از آن زمان پس از چندین نوبت پروژه های توسعه و بهینه سازی، هم اکنون با ظرفیت اسمی 4600 تن در سال، قارچ خوراکی و با تولید بالاتر از ظرفیت اسمی در حال فعالیت می‌باشد.

در کنار تولید قارچ خوراکی در شرکت جلگه دز، تولید سالیانه 50 هزار تن بستر بذرکاری شده (کمپوست قارچ فاز 3) و 1000 تن اسپان قارچ (بذر قارچ) خوراکی از ظرفیت‌های دیگر این شرکت است که منجر به اشتغال 230 نفر به طور مستقیم شده و رفع نیاز بازار داخلی قارچ خوراکی و همچنین بستر کشت و صادرات به کشورهای مختلف شده است. همچنین این شرکت اولین وتنها تولید کننده کمپوست فاز 3 در ایران می باشد.

 

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان در بازدیداز کارخانه قارچ دزفول، بر انتقال دانش از کارشناسان و تولیدکنندگان این شرکت به متقاضیانی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند تاکید و اظهار کرد: به منظور ارزآوری می‌توان با استفاده از واردات بذر از دیگر کشورها و کشت آن محصول در استان بر اساس استانداردهای جهانی به امر صادرات و ارزآوری کمک شایانی کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: راه اندازی پایانه صادراتی نیز موجب تسریع در فرآیند صادرات می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا