اخبار صنعت قارچجهاد کشاورزی

پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی در مازندران

علی درویش نیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از پرداخت ۴۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات به مشاغل خانگی در بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد. از جمله این مشاغل خانگی پرورش قارچ، پرورش ماهی و مرغ محلی، تولید انواع شیرینی خانگی و … می باشد.

وی گفت: این میزان تسهیلات امسال به منظور توسعه ظرفیت‌ های کسب و کار خانگی برای توسعه فرصت‌های شغلی و افزایش بهره وری سرمایه و صرفه جویی در هزینه‌ های جانبی اشتغال و افزایش درآمد خانوارهای روستایی به ۴۷ نفر از متقاضیان بخش کشاورزی در شهرستان قائم شهر پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، وظیفه امنیت غذایی بر عهده بخش کشاورزی بوده و بر اساس سیاست‌ های کلی برنامه پنجم توسعه و منوط بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر طرح جهش تولید، توجه و حمایت به تولید داخلی کشور برای مهیا کردن فضای کسب و کار برای تحقق اهداف بخش کشاورزی موثر است، تصریح کرد: سال گذشته در بخش مشاغل خانگی، پشتیبان و مستقل طی ۲ مرحله ، متقاضیان  ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

وی اضافه کرد: سال گذشته مرحله اول طرح‌های مشاغل خانگی، پشتیبان و مستقل ۱۳ نفر متقاضی برای دریافت ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات به بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران معرفی شدند.

این مسوول ادامه داد: در مرحله دوم طرح مشاغل خانگی و مستقل نیز ۷ نفر متقاضی برای جذب ۴ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و تسهیلات دریافت کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر ادامه داد: سهم بری این شهرستان در سال قبل ۵۱۰ نفر بود که ۴۰۰ نفر معادل ۷۸ درصد در سامانه اشتغال زایی رصد به ثبت رسیدند.

به گفته این مسوول با توجه به اینکه از ابتدای امسال تاکنون به ۵ طرح مشاغل خانگی، مستقل و پشتیبان ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال ۲۷ نفر پرداخت شد، تاکید کرد: این طرح‌ها شامل پرورش قارچ خوراکی، پرورش ماهی در استخر دو منظوره، آماده سازی و بسته بندی شیرینی خانگی، پرورش دهنده گوسفند و بز و پرورش مرغ بومی است.

وی گفت: امسال سهم بری این شهرستان ۵۵۰ نفر است که تاکنون ۳۶۷ نفر معادل ۶۸ درصد در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا