جهاد کشاورزی

احیای مزرعه پرورش قارچ در کرمانشاه

با تعهد متقاضی و نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی در چارچوب قانون پروژه اجرا میشود

احیای مزرعه پرورش قارچ در کرمانشاه، نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه روز گذشته به ریاست عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری و با حضور مدیران بخش خصوصی و دولتی استان برگزار شد. در این جلسه موانع تأسیس و رونق تولید ۵ طرح کشاورزی و تولیدی که به دلایلی راکد مانده بود، در جهت اشتغال زایی برای مردم استان کرمانشاه بررسی و پیگیری شد.

 اولین دستور کار جلسه بررسی مشکل مجتمع پرورش قارچ واقع در شهرستان جوانرود بود که به خاطر انحراف در ساخت و ساز، طبق بازدید کارشناسان مدیریت شهرستان و امور اراضی با حکم قضایی، کار احداث و راه اندازی آن متوقف شده بود.

آنگونه که نماینده سازمان جهاد کشاورزی در این جلسه، اظهار کرد: سال 91 از سوی متقاضی، تقاضای احداث مجتمع پرورش قارچ با 112 سالن به سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه ارائه می‌شود، اما طبق بازدید کارشناسان 125 اصله درخت بلوط با قدمت 200 تا 300 سال در زمین مورد نظر برای احداث این مجتمع بوده، لذا از متقاضی درخواست می‌شود برای حفظ درختان بلوط 75 سالن احداث کند.

متقاضی با وجود کم کردن تعداد سالن‌های پرورش قارچ اعلام می‌کند که به دلیل حجم بالای خاکبرداری قادر به احداث این تعداد سالن هم نیست و فقط می تواند 40 سالن احداث می‌کند. که در این خصوص سازمان جهاد کشاورزی با وزارتخانه مکاتباتی انجام می‌دهد و وزارتخانه اعلام می‌کند احداث مزرعه پرورش قارچ با کمتر از 45 سالن، توجیه اقتصادی ندارد.

طبق نظارت‌ها و مشاهدات کارشناسان جهاد کشاورزی، متقاضی پس از آن قصد تغییر کاربری و ساخت و ساز باغ و ویلا را داشته که به حکم قضایی جلوی روند کار گرفته می‌شود.

پرونده همچنین در جلسه ستاد اقتصادی مقاومتی با حضور دستگاه قضایی بررسی شده که اعلام می‌شود باید طرح احداث مزرعه پرورش قارچ، طبق نقشه و طرح اولیه احیا و انجام شود.

در پایان این کارگروه پس از توضیحات جهاد کشاورزی و درخواست‌های متقاضی مبنی بر احیای مزرعه پرورش قارچ در کرمانشاه مصوب شد: مصوبه اقتصاد مقاومتی در فروردین‌ ماه سال آینده با توجه به تامین مالی متقاضی در 3 فاز اجرا شود، البته احداث این مزرعه پرورش قارچ اینبار با تعهد متقاضی و نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی در چارچوب قانون پروژه اجرا میشود.

منبع: فارس

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا