اخبار عمومی و گزارش

بازدید وزیر کشور از کارخانه قارچ دزفول

تولید قارچ یکی از کارهای ارزشمند در تامین امینت غذایی کشور است

بازدید وزیر کشور از کارخانه قارچ دزفول، احمد وحیدی وزیر کشور، روز جمعه با حضور در شهر دزفول از کارخانه تولید قارچ این شهرستان بازدید کرد. شرکت کشاورزی جلگه دز، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قارچ خوراکی در کشور با تولید سالانه 4600 تن محصول و همچنین تنها تولید کننده “کمپوست قارچ فاز 3” در کشور و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد اولیه پرورش قارچ، از جمله بذر قارچ (اسپان) میباشد. این شرکت در سال 1372 تاسیس شده و زمینه اشتغال برای بیش از 230 نفر فراهم نموده است.

وی در این بازدید از تمام چرخه تولید قارچ خوراکی، از مرحله تولید کمپوست تا کشت و بسته بندی محصول قارچ دیدن کرد.

وحیدی پساز بازدید از کارخانه جلگه دز، در جمع خبرنگاران گفت: تولید قارچ یکی از کارهای ارزشمند در تامین امینت غذایی کشور است. وی با بیان اینکه سالانه 250 هزار تن قارچ خوراکی در کشور مصرف میشود، تصریح کرد: کشت قارچ با توجه به درصد بالای پروتئین، مصرف کم آب و همچنین ظرفیت بالای اشتغال زایی این صنعت، دارای اهمیت فراوان است.

با توجه به توانمندی‌های کارخانه قارچ جلگه دز و اشتغالزایی بالای این محصول، وزیر کشور آمادگی دولت برای کمک به فعال سازی کارخانه مشابه در شهرستان آبدانان ایلام را به منظور حل مشکل بیکاری در آن شهر محروم، با استفاده از ظرفیت کارخانه قارچ دزفول، اعلام کرد.

هواپیمای وزیر کشور به منظور سفر یک روزه به ایلام روز گذشته در فرودگاه دزفول به زمین نشست و بلافاصله احم وحیدی و هیات همراه، استان خوزستان را به مقصد ایلام ترک کردند. وزیر کشور در ادامه سفر خود بامداد امروز به شهر دزفول بازگشت.

 

منبع: ایرنا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا