کتابخانه قارچ

بهترین کتاب های قارچ سال 2023

معرفی 13 کتاب قارچ به عنوان بهترین کتاب های منتشر شده

بهترین کتاب های قارچ سال 2023 معرفی شد. اصلا جای تعجبی نیست که جستجوی فزاینده ای برای کتاب های قارچی وجود دارد و هرساله تعداد این کتاب ها بیشتر می شود، زیرا قارچ ها قرن هاست که روی کره زمین زندگی می کنند و از دیرباز نقش مهمی در زندگی بشری داشته اند. انسان از گذشته دور از این موجودات مرموز یعنی قارچ ها علاوه بر مصرف غذایی، به عنوان دارو و حتی برای ارتباط با عوالم دیگر و مراسم مذهبی نیز استفاده می کرده است!

در این مقاله سعی داریم که بهترین کتاب های منتشر شده در حوزه قارچ ها در سال 2023 را خدمت شما معرفی نماییم. این کتاب ها در مورد شناسایی قارچ ها و کسب و اطلاعات در مورد آنها، آموزش پرورش قارچ و اطلاعات تکمیلی در این زمینه ، انواع مجیک ماشروم ها و آشپزی با قارچ می باشند.

پس با ما همراه باشید.

1-The Complete Mushroom Hunter

کتاب شکارچی کامل قارچ اثر گری لینکوف

اولین مورد از بهترین کتاب های قارچی؛ در این کتاب، گری لینکوف تمام جنبه های جستجو و چیدن قارچ، از شناسایی قارچ گرفته(تشخیص سمس یا خوراکی بودن) تا برداشت قارچ به روش ایمن و اصولی وهمچنین چگونگی طبخ غذا و پختن قارچ را توضیح داده است.

این کتاب راهنما با توضیحات دقیق، مجموعه عکس‌ها و نکات کاربردی، جستجوی قارچ را به تجربه‌ای دلپذیر و لذت‌بخش برای تازه‌کاران و حتی متخصصان تبدیل می‌کند. این کتاب اولین بار در سال 2017 منتشر شده است اما در هر نوبت چاپ بروزرسانی میشود و آخرین بروزرسانی آن در سال 2023 صورت گرفته است.

کتاب شکارچی کامل قارچ - The Complete Mushroom Hunter بهترین کتاب های قارچ سال 2023
بهترین کتاب های قارچ سال 2023

درباره نویسنده

گری لینکوف دوره‌هایی را در مورد شناسایی و استفاده از قارچ و گیاه در باغ گیاه‌شناسی نیویورک تدریس کرد و سفرهای مطالعاتی قارچ‌های وحشی و گیاهان وحشی خوراکی و حملات به 30 کشور را هدایت کرد. لینکف به مدت 25 سال (1980-2004) ریاست جشنواره قارچ تلوراید را بر عهده داشت و سال ها به عنوان سخنران اصلی آن به شرکت ادامه داد. او از سال 1980 تا 1986 رئیس انجمن قارچ‌شناسی آمریکای شمالی بود. کتاب‌های او شامل  شکارچی قارچ کامل و  راهنمای میدانی انجمن ملی آدوبون برای قارچ‌های آمریکای شمالی است . او در شهر نیویورک زندگی می کرد.

2- Mushroom Cultivation

کتاب پرورش قارچ اثر ریچارد بری

دومین کتاب از بهترین کتاب های قارچی، پرورش قارچ ریچارد بری است که اصول پرورش قارچ را برای گونه های مختلف قارچ ها مانند قارچ صدفی، شیتاکه، دکمه ای، انوکی (انوکیتاکه) و غیره پوشش می دهد. این کتاب در 148 صفحه چاپ شده است و گونه‌های مختلف قارچ و تکنیک های پروش آنها را بررسی می‌کند، دستورالعمل‌ های گام به گام و نکات مفیدی برای کشت و پرورش موفق قارچ ارائه می‌دهد. این کتاب برای علاقه مندان به پرورش قارچ جهت یادگیری و کسانی که در خانه قارچ پرورش می دهند گزینه ای عالی می باشد.

کتاب Mushroom Cultivation اثر ریچارد بری
بهترین کتاب های قارچ سال 2023

فهرست مطالب کتاب:

قارچ‌هایی را که می‌توانید به راحتی در خانه پرورش دهید انتخاب کنید و لذت قارچ‌های خانگی خود را بچشید.

  • ویژگی های هر نوع قارچ را بشناسید
  • همه چیز را در مورد ساختار قارچ و چرخه زندگی آنها بیاموزید
  • تصمیم بگیرید که کدام نوع قارچ را می خواهید پرورش دهید

یک نمای کلی جامع از روند کشت دریافت کنید و اعتماد به نفس برای شروع پروژه خود را به دست آورید

  • درباره مراحل مختلف پرورش قارچ همه چیز را بیاموزید
  • فرآیند رشد را با جزئیات درک کنید – از آماده سازی تا برداشت
  • در مورد 12 روش مختلف رشد برای کشت در محیط داخلی و خارجی بیاموزید

مشکلات احتمالی را شناسایی کنید و یاد بگیرید که چگونه بر آنها غلبه کنید

  • آفات و بیماری ها را شناسایی کنید
  • مشکلات رایج مانند سطوح نادرست رطوبت، آلودگی و تخم ریزی بد را درک کنید
  • همه چیز را در مورد پردازش صحیح بیاموزید – از خشک کردن تا انجماد

 

درباره نویسنده:

پدر ریچارد بری یک باغبان مشتاق بود و از آنجا بود که علاقه او به همه چیزهای طبیعی آغاز شد. او در جوانی از هیچ چیز بهتر از کمک به پدرش در باغ لذت نمی برد.

این روزها او خود را در نقطه مقابل زندگی می بیند. او با داشتن یک حرفه رضایت‌بخش، اکنون وقت دارد تا در باغش سفالگری کند و از خانه کوچکش مراقبت کند. بسیاری از غذاهای روی میز شام او خانگی است. او دوست دارد روش‌های مختلف باغبانی را آزمایش کند و راه‌های جدیدی برای رشد محصولات پربار در طول سال بیابد.

او می‌خواهد دانش خود را به اشتراک بگذارد و نشان دهد که راه‌اندازی باغ پررونق خود و به کار بردن قدرت شفابخش گیاهان چقدر آسان و با ارزش است. به نظر او برای شروع نیاز به بودجه هنگفتی ندارید. هنگامی که شروع به کار کنید، به زودی مزایای رشد غذای سالم خود را احساس کرده و خواهید چشید.

 

3- DIY Mushroom Cultivation

کتاب پرورش قارچ را خودت انجام بده، اثر Willoughby Arevalo

در این کتاب Willoughby Arevalo تخصص خود را در زمینه پرورش قارچ در خانه با تمرکز بر فواید آشپزی، دارویی و زیست محیطی آنها به اشتراک می گذارد. عبارت DIY مخفف جمله “do it yourself” یعنی خودت انجام بده می باشد و این کتاب واقعا این جله را برای شما عملی می کند. کتاب DIY Mushroom Cultivation پر از تکنیک های اثبات شده، قابل اعتماد و کم هزینه برای کشت در مقیاس خانگی است که نیاز به فضای آزمایشگاهی با هوای پاک برای رشد قارچ های مختلف و میسلیوم آنها را از بین می برد.

عکس‌های تمام رنگی زیبا و دستورالعمل‌های گام به گام، پایه‌ای از زیست‌شناسی و بوم‌شناسی قارچ را همراهی می‌کنند تا از درک جامع این عمل حمایت کنند. تکنیک های رشد در تمام طول سال، برای هر فضایی از خانه به آپارتمان، و برای هر آب و هوا، بودجه یا هدفی قابل اجرا هستند.

کتاب DIY Mushroom Cultivation book بهترین کتاب های قارچ سال 2023
کتاب DIY Mushroom Cultivation book

محتوای مطالب کتاب عبارتند از:

  • راه اندازی فضای رشد قارچ در خانه
  • تجهیزات ارزان و ساده و دست ساز DIY
  • ایجاد کشت از بافت یا هاگ قارچ
  • کشت و استفاده از کشت های مایع و تخم ریزی غلات
  • پرورش قارچ در جریان های زباله میوه دهی داخلی
  • باغ های قارچ در فضای باز و سیاهههای مربوط
  • برداشت، پردازش، تنتور، و پخت و پز.

 

4- Medicinal Mushrooms: A Clinical Guide

کتاب راهنمای بالینی قارچ های دارویی اثر Martin Powell

این کتاب اطلاعات عمیقی در مورد فواید، ویژگی‌ها و کاربردهای انواع قارچ‌های دارویی برای سلامتی ارائه می‌دهد. این راهنما با تکیه بر تحقیقات علمی و تجربیات بالینی، رویکردی مبتنی بر شواهد را برای درک و استفاده از پتانسیل درمانی این قارچ‌ ها ارائه می‌دهد.

کتاب Medicinal Mushrooms اثر مارتین پاول
بهترین کتاب های قارچ سال 2023

محتوای مطالب کتاب شامل:

  • آشنایی با قارچ های دارویی و محصولات قارچی
  • بهترین قارچ دارویی برای هر  بیماری کدام است؟
  • بهترین شکل مصرف قارچ های دارویی
  • دوز مناسب مصرف قارچ های دارویی
  • قارچ های دارویی در درمان سرطان
  • قارچ دارویی برای سایر شرایط
  • قارچ های دارویی در طب چینی

 

5- Medicinal Mushrooms: The Essential Guide

کتاب راهنمای ضروری قارچ های دارویی اثر کریستوفر هابز

در کتاب قارچ های دارویی: راهنمای ضروری، کریستوفر هابز به بررسی تاریخچه، کشت و استفاده درمانی از قارچ های دارویی می پردازد. در این کتاب وی، یک نمای کلی از گونه های مختلف قارچ دارویی، کاربردهای سنتی آنها و آخرین تحقیقات در مورد مزایای بالقوه آنها برای سلامتی ارائه می دهد.

این راهنما با سبک نوشتاری آسان و عامیانه منبعی عالی برای هر کسی است که علاقه مند به استفاده از قارچ های دارویی برای اقدامات درمانی طبیعی است.

کتاب Medicinal Mushrooms The Essential Guide اثر کریستوفر هابز بهترین کتاب های قارچ سال 2023
بهترین کتاب های قارچ سال 2023

درباره نویسنده

دکتر کریستوفر هابز استاد دانشگاه لس آنجلس، نویسنده کتاب قارچ‌های دارویی: راهنمای ضروری است. او یک قارچ شناس، متخصص بالینی گیاهی، متخصص طب سوزنی، گیاه شناس و محقق دارای مجوز بین المللی با بیش از 40 سال تجربه در طب گیاهی است. او نویسنده بیش از 20 کتاب است و در مورد داروهای گیاهی در سراسر جهان سخنرانی می کند. هابز در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی مانند دانشکده پزشکی استنفورد، دانشکده پزشکی ییل، دانشگاه باستیر، دانشگاه کالیفرنیا برکلی و دانشکده ملی پزشکی طبیعی تدریس کرده است. او در کوهپایه های منطقه سیرا، ایالت کالیفرنیا زندگی می کند.

 

6- The Mushroom at the End of the World

کتاب قارچ ها در انتهای جهان اثر آنا لوهاپت تسینگ

این کتاب شاید عجیب ترین کتاب این فهرست باشد؛ این کتاب بطور کلی در مورد قارچ ماتسوتاکه می باشد ولی تمام مطالب خود را تحت داستانی فانتزی روایت می کند! در داستان روایت شده در کتاب قارچ در انتهای جهان شاهد دنیای متنوع و عجیب تجارت ماتسوتاکه هستیم: دنیای غذاهای لذیذ ژاپنی، تاجران سرمایه دار، جنگجویان جنگل همونگ، جنگل های صنعتی، گله داران بز چینی یی، راهنمایان طبیعت فنلاندی و …؛ همچنین این داستان ما را با بوم‌ شناسی‌ قارچ ها و تاریخچه‌ قارچ های جنگلی آشنا می کند، بطوریکهشرایط زندگی را در زمان ویرانی عظیم انسانی درک کنیم.

کتاب The Mushroom at the End of the World
بهترین کتاب های قارچ سال 2023

چاپ اول این کتاب مربوط به سال 2015 بوده ولی به تازگی در سال 2023 تجدید چاپ شده است.

نویسنده این کتاب یعنی آنا لونهاپت تسینگ، استاد مردم شناسی در دانشگاه سانتاکروز ایالت کالیفرنیا است و این سومین کتاب وی بعد از رمان های اصطکاک و در قلمرو ملکه الماس می باشد.

 

7- Entangled Life

کتاب زندگی در هم تنیده اثر مرلین شلدریک

در کتاب زندگی درهم تنیده، مرلین شلدریک دنیای شگفت‌ انگیز قارچ‌ها و نقش آن‌ها در شکل‌دهی به محیط زندگی ما را کشف می‌کند. شلدریک با ترکیبی از داستان سرایی، تحقیقات علمی و تجربه شخصی، دیدگاه تازه‌ای در مورد این موجودات اغلب نادیده گرفته شده ارائه می‌کند و راه‌ های بی‌شماری را که از طریق آنها با دنیای ما تعامل و تأثیر می‌گذارند، نشان می‌دهد.

این کتاب تاکنون جوایز زیادی از آن خود کرده است که شاملاین موارد می شود: برنده جایزه Wainwright، جایزه کتاب علمی انجمن سلطنتی، و جایزه انجمن نویسندگان غذا • نامزد نهایی جایزه کتاب بریتانیا • نامزد طولانی برای جایزه Rathbones Folio

کتاب Entangled Life
بهترین کتاب های قارچ سال 2023

درباره نویسنده

مرلین شلدریک زیست شناس با مدرک دکتری اکولوژی گرمسیری از دانشگاه کمبریج و همچنین نویسنده است. زندگی درهم تنیده اولین کتاب اوست که حاصل تحقیقات وی بر روی شبکه‌های قارچی زیرزمینی در جنگل‌های استوایی پاناما می باشد. او همچنین نوازنده پیانو نیز می باشد.

 

8- Cooking With Mushrooms

کتاب آشپزی با قارچ اثر آندریا جنتل

یک کتاب آشپزی جامع است که تنوع قارچ ها را در دنیای آشپزی به نمایش می گذارد. این کتاب طیف گسترده ای از دستور العمل ها را ارائه می دهد که شامل وعده های غذایی روزمره تا غذاهای لذیذ رستوران ها نیز می شود. طعم ها و بافت های منحصر به فرد گونه های مختلف قارچ را بیان می کند و آشپزهای خانگی را برای خلاقیت در آشپزخانه ترغیب می کند.

کتاب آشپزی با قارچ Cooking With Mushrooms
بهترین کتاب های قارچ سال 2023

درباره نویسنده

آندریا جنتلیک اینفلونسر و عکاس غذا و سفر است. وی در طول 30 سال فعالیت حرفه ای خود، از سرآشپزهای برجسته و پیشگامان آشپزی جهان عکاسی کرده است. جنتل بیشتر به دلیل نور و ترکیب بندی های دقیق عکس هایش شناخته شده است با همکاری همسر و شریک زندگی خود مارتین هایرز، اولین کتاب آشپزی خود را به بازار داده است.

 

9- Mushrooms Demystified

کتاب قارچ زدایی شده اثر دیوید آرورا

این کتاب با توضیحات برای بیش از 2000 گونه قارچ مختلف و بیش از 950 عکس، مقدمه ای گسترده و عامیانه را به دنیای قارچ ها ارائه می دهد. چه مبتدی باشید و چه یک جوینده با تجربه قارچ و یا حتی محقق، این کتاب شما را با تمام اطلاعاتی که برای شناسایی دقیق قارچ ها در طبیعت نیاز دارید، مجهز می کند.

کتاب Mushrooms Demystified
بهترین کتاب های قارچ سال 2023

درباره نویسنده:

دیوید آرورا یک طبیعت شناس، نویسنده و زیست شناس آمریکایی است که در مطالعه قارچ ها تخصص دارد. وی نویسنده دو کتاب پرطرفدار در مورد قارچ های وحشی یعنی قارچ زدایی شده و  همه چیزهایی که باران وعده می دهد، می باشد.

10- Fantastic Fungi Community Cookbook

کتاب آشپزی انجمن قارچ های شگفت انگیز اثر بوون و ایوان سونگ

متنوع‌ ترین و جامع‌ ترین کتاب آشپزی با قارچ موجود، بهترین توصیف برای این کتاب است؛ این کتاب توسط افرادی نوشته شده است که نه تنها آشپزی با قارچ را بلدند، بلکه عاشق قارچ هستند! این کتاب علاوه بر دستور پخت غذاهای متنوع، دارای 5 مقاله متفکرانه و جذاب است که توسط Eugenia نوشته شده است که به بررسی طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله پرورش قارچ می پردازد.

کتاب Fantastic Fungi Community Cookbook بهترین کتاب های قارچ سال 2023
بهترین کتاب های قارچ سال 2023

این کتاب برنده جایزه طبیعت و عذا است و مملو از تصاویر زیبا و عجیب و غریب از قارچ‌های شگفت‌ انگیز او غذاهای درست شده با آنها می باشد.

 

11- The Psychedelic Explorer’s Guide

کتاب راهنمای کاوشگران روان اثر دکتر جیمز فادیمن

نگاهی جامع به استفاده ایمن و مسئولانه از قارچ های جاویی و مواد روانگردان ارائه می دهد. این کتاب شامل بررسی و توصیه های عملی در مورد میزان دوز، تنظیم تریپ بعد از مصرف، جنبه های تاریخی و فرهنگی مواد روانگردان و بررسی علمی روانگردان ها می باشد.

کتاب راهنمای کاوشگران روان اثر دکتر جیمز فادیمن بهترین کتاب های قارچ سال 2023
بهترین کتاب های قارچ سال 2023

این کتاب بر اساس بیش از چهل سال تحقیق و تجربه نویسنده در این زمینه و با زبانی ساده برای عموم نوشته شده است. دانش و تجربه گسترده دکتر فادیمان این کتاب را به منبعی ضروری برای علاقه‌مندان به مواد روان‌گردان تبدیل کرده است.
محتوای مطالب این کتاب شامل:

  • روش هایی را برای سفرهای ایمن و موفق با روانگردان ها ارائه می دهد.
  • نشان می دهد که چگونه میکرودوزینگ (فوق العاده کم) عملکرد شناختی، تعادل عاطفی و استقامت فیزیکی را بهبود می بخشد.
  • ارزش روانگردان ها را برای تفکرات درونی و خودیابی و درونکاوی را بررسی می کند.
  • روانگردان ها و تاثیرات آن بر ذهن و بدن را از نظر علمی تشریح می کند

درباره نویسنده:

جیمز فادیمن، فارغ التحصیل با مدرک دکتری از دانشگاه هاروارد، یکی از پیشگامان تحقیقات علمی در مورد پتانسیل مواد روانگردان برای درمان، خودیابی، جستجوهای معنوی است بطوری که به او لقب فارست گامپ روانگردان را داده اند. در دهه 60 قرن بیستم او شاهد اولین شکوفه‌های پیدایش و گسترش روانگردان هایی نظیر LSD بود و از آن زمان تحقیقات خودر ا روی آنماده آغاز کرد. در دهه های بعد با پیدایش دیگر مواد روانگردان نیز او بر روی همه آنها تحقیق کرد و این کتاب حاصل بیش از 40 سال تحقیقات روی انواع مواد روانگردان می باشد.

 

12- Psilocybin Mushrooms of the World

کتاب جهان قارچ سیلوسایبین اثر پاول استامتز

این کتاب راهنمای دقیق و آموزنده ای برای شناسایی و اثرات انواع قارچ سیلوسایبین موجود در سراسر جهان ارائه می دهد. این کتاب دارای عکس‌های واضح و توصیف بیش از 100 نوع قارچ است که آن را به منبعی ضروری برای قارچ‌شناسان و علاقه‌مندان به روان‌گردان تبدیل می‌کند.

کتاب Psilocybin Mushrooms of the World
بهترین کتاب های قارچ سال 2023

درباره نویسنده

پاول استامتز بنیانگذار Fungi Perfecti و مدیر پروژه حفاظت از ژنوم قارچ و تنوع قارچی جنگل های بارانی است. او نویسنده دو کتاب درسی مهم، پرورش قارچ و رشد قارچ خوراکی و دارویی است که بخش های از آنها به عنوان مقاله در مجلات متعددی به چاپ رسیده است.وی همچنین در سمینارها و کنگره های مختلف در مورد قارچ شناسی سخنرانی می کند. استامتس مشاور برنامه پزشکی یکپارچه در دانشکده پزشکی دانشگاه آریزونا و دریافت کننده جایزه زیستی مؤسسه میراث جمعی در سال 1998، با مجموعه ای از بیش از 250 پروژه کشت قارچ دارویی است. وی در حال حاضر در کامیلچه پوینت، ایلت واشنگتن زندگی میکند.

 

13- Your Psilocybin Mushroom Companion

کتاب قارچ سیلوسایبین همراه شما اثر میشل جانیکیان

آخرین کتاب از بهترین کتاب های قارچی که قصد معرفی‌شان را داریم، نوشته‌ی میشل جانیکیان است که در این کتاب ضمن ارائه نکات عملی برای مصرف مسئولانه، بینش های ارزشمندی در مورد تاریخچه، اثرات و استفاده ایمن از قارچ های جادویی به اشتراک می گذارد. این کتاب همچنین شامل اطلاعاتی در مورد چشم انداز قانونی استفاده از قارچ های جادویی است که آن را به منبعی جامع برای علاقه مندان به قارچ سیلوسایبین و دیگر مجیک ماشروم ها تبدیل می کند.

این کتاب حاوی نتایج بروزترین تحقیقات درباره مجیک ماشروم ها می باشد و نحوه برنامه ریزی سفرهای ایمن، راهنمایی برای مراقبت از کسانی که در سفرهای روانگردان هستند و تنظیم میکرودوزینگ برای تاثیر در خلق و خو، عملکرد شناختی، خلاقیت، استقامت بدنی و … می باشد.

کتاب Your Psilocybin Mushroom Companion بهترین کتاب های قارچ سال 2023
بهترین کتاب های قارچ سال 2023

درباره نویسنده

میشل جانیکیان متولد شهر نیویورک، روزنامه نگار و محقیقی است که در کالج سارا لارنس در رشته نویسندگی و روانشناسی تحصیل کرده است؛ تمرکز وی بر سیاست مواد مخدر، گرایش ها و آموزش به افراد جامعه است. مقالات او درباره روانگردانها در نشریه هایی نظیر Rolling Stone و Vogue به چاپ رسیده است.

او که از تجویز بیش از حد داروهای روانپزشکی در ایالات متحده و اثرات آن در زندگی خود خسته شده بود، شروع به تحقیق در مورد ارزش دارویی گیاهان و مواد روانگردان غیرقانونی مانند حشیش، سیلوسایبین و MDMA کرد. یکی دیگر از دلایل تحقیقات وی از دست دادن دوستان نزدیک به دلیل افسردگی و اپیدمی مواد افیونی بود.
او که در شهر نیویورک به دنیا آمده و در منطقه نیوجرسی بزرگ شده است. وی برای تحقیقات خود به کشورهای آمریکای لاتین سفر کرد و در حال حاضر ساکن جنوب مکزیک است.

گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی تنها با ذکر کنبع مجاز است.

 

در کتابخانه قارچ دوست خود را پیدا کنید. کتاب بهترین دوست انسان است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا