دانش افزایی در حوزه قارچ

بررسی ترکیبات فعال بیولوژیکی گانودرما لوسیدوم

خواص درمانی قارچ گانودرما لوسیدوم

بررسی ترکیبات فعال بیولوژیکی گانودرما لوسیدوم، خواص درمانی قارچ گانودرما لوسیدوم، گانودرما لوسیدوم Ganoderma lucidum Karst قارچی یک ساله از تیرهGanodermataceae  است که مصرف دارویی دارد.

نام اصلی گانودرما چیست؟

نام محلی این قارچ در چین، لینگ زی؛ در ژاپن، ریشی و در کره، یونگ زهی است. چینی‌ها معتقدند که این قارچ نماد زندگی شاد، شانس، سلامتی و طول عمر و حتی جاودانگی است. این قارچ در طب سنتی جهت درمان بی‌خوابی، تنگی نفس، تقویت حافظه، بیماری‌های کلیه و کبد، ورم مفاصل، آسم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

گانودرما دارای مواد فعال بیولوژیک مانند انواع استرول‌ها، پروتئین‌ها، پلی ساکاریدها، تری ترپنوئیدها و ملانین است که پلی ساکاریدها و تری ترپنوئیدهای آن به علت دارا بودن خاصیت ضد سرطانی از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار هستند. اسپور این قارچ نیز علاوه بر اندام بارده و میسلیوم دارای ترکیبات فعال با خاصیت درمانی است.

نتایج مقاله پیش رو بررسی ترکیبات فعال بیولوژیکی

طی چند دهه اخیر تحقیقات فراوانی از خواص درمانی قارچ گانودرما بر روی اثرات درمانی و شناسایی ترکیبات شیمیایی این قارچ دارویی ارزشمند در جهان صورت گرفته است. در این مقاله مروری به بررسی آخرین یافته‌های محققین در مورد اثرات بیولوژیک و دارویی این قارچ پرداخته و ترکیبات گزارش‌شده از آن را معرفی می‌نماییم.

تهیه و تنظیم : دکترحسین ریاحی

دانلود فایل اصلی مقاله

در دانشنامه صنعت قارچ، هاگ می توانید اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه دانش افزایی در حوزه قارچ کسب کنید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا