صادرات قارچ خوراکی و دارویی

صادرات روزانه 2000 تن محصولات کشاورزی

هر بسته از محصولات ما در این منطقه 14 هزار دینار به فروش می رسید

طبق اعلام رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، روزانه 2000 تن از محصولات کشاورزی این استان به اقلیم کردستان عراق صادر می شود.

 

به گزارش خبرگزاری هاگ، “خالد جعفری” در جریات برگزاری جلسه انعقاد تفاهم نامه استان کردستان (ایران) استان سلیمانیه (اقلیم) که به ریاست استاندار کردستان و با حضور استاندار سلیمانیه، معاونین استاندار و مدیران کل ادارات استان برگزار شد، عنوان کرد: استان کردستان یک استان دارای کشاورزی بسیار مستعد در کشور است استان “سلیمانیه” نیز در بخش کشاورزی در اقلیم مطرح بوده که این امتیاز می تواند برای دو استان مزیت هایی برای ایجاد ارتباط های بیشتر باشد.

وی همجنین در ادامه سخنان خود،گفت: روزانه از مرز باشماق و سیرانبند به اقلیم به ویژه استان سلیمانیه 2000 تن محصول کشاورزی به اقلیم صادر می شود این امتیاز نباید نادیده گرفته شود.

نتایج سفر هیات اقلیم به استان

این مقام مسوول، بیان کرد: در سفر هیات اقلیم به استان کردستان واحدهای تولید قارچ، مرغ و… مورد بازدید قرار گرفتند که مزیت های تولید و قیمت های محصولات تولیدی مورد قبول این هیات قرار گرفت که امید آن می رود رونق صادرات را به همراه داشته باشد.

گفتنی است ، ایشان در ادامه با قرائت مفاد تفاهم نامه با اشاره به 9 بند درج شده در تفاهم نامه بخش استان کردستان با استان سلیمانیه، گفت: ایجاد تسهیل گری در امر صادرات به جای ممنوعیت صادرات کالا نسبت به نظام تعرفه گمرکی و مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی و دامی علاوه بر تبادل اطلاعات مورد نیاز در راستای تامین واکسن دارو و غیره نیز همکاری های لازم دو جانبه انجام خواهد شد.

طبق صحیت های مدیر داخلی یکی از واحد های تولیدی قارچ در خصوص قیمت قارچ صادراتی: تا پیش از ممنوعیت صادرات قارچ به اقلیم، هر بسته از محصولات ما در این منطقه 14 هزار دینار به فروش می رسید.

 

کیفیت برتر قارچ تولیدی

فرزاد حاتمی نیا در سخنان خود این گونه عنوان کرد : به دلیل کیفیت قارچ تولیدی ما، تا زمانی که این قارچ در بازار وجود داشته باشد قارچ های دیگر بیشتر از هشت هزار دینار به فروش نمی رود.

او با بیان اینکه روزانه در کارگاه های سلیمانیه 500 تا یک هزار کیلوگرم تولید انجام می شود اما روزانه 10 هزار بسته وارد بازارها می شود، اضافه کرد : آنها قارچ درجه سه را از ما به صورت فله و قاچاق خریداری کرده و در اقلیم کردستان عراق با بسته بندی آن را به فروش می رسانند.

حاتمی نیا در پایان این نکته را خاطر نشان کرد: آنها در بخش تولید قارچ امکانات به روز و دانش لازم را ندارند و کمپوست هایی که از ایران وارد می کنند نیز زمان بر است و کیفیت خود را از دست می دهد بنابراین قارچی که تولید می کنند کیفیت تولیدات ما را ندارد.

اخبار صادرات قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا