اخبار اقتصادی صنعت قارچ

روند افزایش قیمت قارچ در بازار

با توجه به خنک شدن هوا و افزایش مصرف قیمت قارچ در بازار افزایش‌یافته است

روند افزایش قیمت قارچ در بازار صعودی است. رییس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی درباره آخرین تحولات بازار قارچ، گفت: با توجه به خنک شدن هوا و افزایش مصرف، قیمت قارچ در بازار افزایش‌یافته است.

به گزارش خبرگزاری هاگ- “محمدحسن افشار” در این خصوص، اظهار داشت: متوسط قیمت هر کیلو قارچ درجه‌یک ۱۴۰۰۰ تومان است و انجمن هر کیلو قارچ درجه‌دو را ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان و درجه سه را ۷ تا ۸ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است و این امر بدان معنا است که قیمت قارچ درجه ۲ نسبت به درجه‌یک ۲۰ درصد و قارچ درجه سه نسبت به درجه ۲ حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر است.

افشار در خصوص آخرین وضعیت صادرات قارچ، گفت: با توجه به ایام اربعین و تعطیلی ۲۸ صفر مرز عراق بسته بود و هم‌اکنون به دلیل ناآرامی عراق صادراتی به این کشور انجام نمی‌شود که در صورت از بین رفتن این ناآرامی‌ها به سبب خنکی هوا پیش‌بینی می‌شود که صادرات روزانه به این کشور به ۲۰ تن برسد.

آینده بازار قارچ

رییس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی درباره آینده بازار قارچ در کشور، گفت: با توجه به ازدیاد تولید و مصرف در فصل سرما پیش‌بینی می‌شود که در صورت ازسرگیری مجدد صادرات قارچ به عراق قیمت به بالای ۱۵ هزار تومان برسد.

این مقام مسئول بابیان اینکه تولید روزانه قارچ در کشور ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن است، افزود: طبق روال همه‌ساله در ماه‌های آتی به سبب کاهش تولید سبزی و ازدیاد مصرف قارچ تولید این محصول افزایش خواهد یافت. روند افزایش قیمت قارچ در بازار صعودی است.

پیش‌بینی بازار هدف

افشار مجموع صادرات قارچ در ۶ ماه نخست سال را ۷۰۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با باز شدن مرز عراق و رفع موانع صادراتی پیش‌بینی می‌شود که مجموع صادرات قارچ به بازارهای هدف به ۲۰ هزار تن برسد.

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا