حوادث صنعت قارچ

هشدار مجدد وزارت بهداشت درباره مسمویت قارچ های سمی

پیشگیری از مسمومیت با قارچ‌های سمی، درزمینه مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت

به گزارش هاگ و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی طی اطلاعیه‌ای با عنوان پیشگیری از مسمومیت با قارچ‌های سمی، درزمینه مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت هشدار مجدد داد.

متن اطلاعیه

در محتوای  منتشره این اطلاعیه، به بیان نکات حائز اهمیت در پیشگیری و مقابله با مسمومیت‌های ناشی از مصرف قارچ‌های خودرو و قارچ سمی به شرح ذیل پرداخته است:

هشدار مجدد وزارت بهداشت، از مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت به‌ویژه قارچ‌هایی که در کنار تنه درختان (علی‌الخصوص درختان خشک‌شده) می‌رویند یا قارچ‌های جمع‌ آوری‌ شده توسط افراد عادی یا قارچ‌هایی که به‌صورت فله‌ای با منشأ نامشخص عرضه می‌شوند، خودداری کنید؛ تنها قارچ‌هایی را که توسط مراکز مجاز و در بسته‌بندی‌های دارای مجوزهای سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و پزشکی هستند، مصرف کنید.

برخی از روش‌ها و معیارهای سنتی مانند تغییر رنگ قاشق نقره در اثر تماس با قارچ، یا وجود حشرات در اطراف قارچ و محل رویش قارچ، معیار علمی متقن و صحیحی برای تشخیص عدم سمیت قارچ در همه موارد نیست. هرگز قارچ‌ها را به‌صورت خام و به مقدار زیاد مصرف نکنید. در صورت امکان، نمونه باقی‌مانده قارچ مصرف‌شده توسط بیمار را برای شناسایی و ارائه به کادر پزشکی، به همراه داشته باشید.

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا