اخبار صنعت قارچانجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ

نرخ منطقی قیمت قارچ: هر کیلو قارچ ۵۵ هزارتومان

قیمت ۷۰ تا ۸۰ هزارتومان برای هر کیلو قارچ مورد قبول انجمن نیست!

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: هم اکنون نرخ منطقی قیمت قارچ برای مصرف کننده، کیلویی ۵۵ هزارتومان بوده و عرضه با نرخ‌های بالاتر مورد تایید نیست.

آقای مهدی رجبی گفت: قیمت قارچ هم اکنون به طور عمده هر کیلو ۴۸ تا ۵۰ هزارتومان و خرده فروشی برای مصرف کننده ۵۵ هزارتومان است. متاسفانه در برخی فروشگاه‌ها با قیمت ۷۰ تا ۸۰ هزارتومان عرضه می‌شود که مورد قبول انجمن نیست.

به گفته او، بنابر آمار روزانه ۴۰ تن قارچ در تهران عرضه می‌شود که توزیع در سایر استان‌ها نصف این رقم است. براین اساس ۶۰ درصد قارچ تولیدی در تهران و ۴۰ درصد سایر شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

رجبی می‌گوید: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید قارچ تا پایان سال به ۱۷۵ هزار تن برسد، هر چند بدلیل واحد‌های جدید در حال توسعه انتظار می‌رود که سال آینده تولید به بالای ۲۲۰ هزارتن برسد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: طبق روال همه ساله در فصل تابستان بدلیل نبود زیرساخت‌های لازم همچون کانتینر‌های یخچال دار و کاهش تقاضا در بازار‌های هدف صادرات چندانی نداریم،   با خنک شدن هوا پیش بینی می‌شود که از ابتدای آبان روزانه ۱۵ تن قارچ به عراق و کشور‌های خلیج فارس انجام شود.

بنابر آمار انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در شرایط کنونی سرانه مصرف قارچ در تهران ۲.۸۰۰ تا ۳ کیلوگرم و در برخی شهرستان‌ها به یک کیلوگرم هم نرسیده است، در حالیکه متوسط جهانی ۴ تا ۵ کیلو است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا