اخبار عمومی و گزارش

هجوم ‌سودجویان برای برداشت قارچ‌ های خوراکی

قیمت ۱۰۰۰ دلاری در خارج کشور، سودجویان را روانه جنگل‌های گلستان کرده است

هجوم ‌سودجویان برای برداشت قارچ‌ های خوراکی، گلستان در مقایسه با ۲ استان شمالی و ساحلی دیگر، خشک‌تر و کم بارش تر است که همین مورد، احتمال افزایش آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری هاگ، سیدمناف هاشمی در حاشیه دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد: سالانه حجم زیادی از جنگل‌های گلستان به علت آتش‌سوزی و نبود تجهیزات کامل و مناسب برای خاموش کردن آن نابود می‌شود که استقرار بالگرد برای امدادرسانی در زمان آتش‌سوزی می‌تواند حجم این خسارت‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

استاندار گلستان در خصوص حوادث این‌چنین گفت: امسال آتش‌سوزی‌های زیادی در جنگل‌های گلستان رخ داد که اگر اقدام به‌موقع نیروهای امدادی محلی، دهیاران و روستائیان نبود، بی‌تردید بخش زیادی از این عرصه‌های ارزشمند طبیعی از بین می‌رفت.

استقرار بالگرد برای استفاده در مواقع اضطراری

هاشمی در خصوص هجوم ‌سودجویان برای برداشت قارچ‌ و پیش‌بینی تمهیدات در این رابطه اضافه کرد: زمینه بروز آتش‌سوزی‌های بزرگ در جنگل‌های هیرکانی گلستان وجود دارد که استقرار بالگرد برای استفاده در مواقع اضطراری می‌تواند از بروز یک واقعه تلخ و نابودی وسیع جنگل‌ها جلوگیری کند.

استاندار گلستان به ظرفیت‌های گردشگری این استان اشاره کرد و گفت: استفاده صحیح و هدفمند از جنگل‌ها و جزیره آشوراده، بخشی از این پتانسیل است که امیدواریم رفع موانع قانونی و اخذ مجوزهای لازم، راهگشای بهره‌مندی از این امکانات برای ایجاد شغل و درآمدزایی برای گلستان باشد.

هاشمی تصریح کرد: رونق اقتصادی فعلی گلستان مطلوب نیست و توجه به گردشگری و توسعه این بخش می‌تواند زمینه ترقی و توسعه اقتصادی استان را فراهم کند. وی در رابطه با نیازهای این استان گفت: احداث تله‌کابین در علی‌آبادکتول و گرگان و اجرای طرح‌های گردشگری در آشوراده، بخشی از نیاز جدی توسعه صنعت گردشگری گلستان است.

هجوم سودجویان برای برداشت قارچ‌های خوراکی سیاه

هاشمی در ادامه صحبت‌های خود به روی آوردن برخی سودجویان به جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به ارزش قارچ‌های خوراکی سیاه‌ و سفید، شاهد هجوم بی‌رویه برای برداشت این ماده خوراکی می‌باشیم.

وی در توضیحات بیشتر اظهار داشت: قیمت ۵ میلیون ریالی هر کیلو از این قارچ در داخل و ۱۰۰۰ دلاری در خارج کشور، سودجویان را روانه جنگل‌های گلستان کرده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا