جهاد کشاورزی

وضعیت کشت گلخانه ای در استان همدان

مدیر جهادکشاورزی از تولید 4728 تن قارچ خوراکی در شش ماهه نخست امسال خبر داد

وضعیت کشت گلخانه ای در استان همدان، حجت‌الله شهبازی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از افزایش 10 هکتاری سطح زیر کشت گلخانه‌ های استان خبر داد و گفت: تا پایان سال 1401 سطح گلخانه‌های استان همدان 247 هکتار بوده که در 6 ماهه نخست امسال نیز 10 هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه بیش از 24 درصد گلخانه‌های استان در شهر همدان قرار دارد، ادامه داد: بعد از همدان، شهرستان کبودراهنگ با 36 هکتار و رزن با 31 هکتار بیشترین سطح گلخانه‌های استان همدان را دارا هستند.

انواع ساختمان گلخانه ها
انواع ساختمان گلخانه ها وضعیت کشت گلخانه ای در استان همدان

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تولید 4728 تن قارچ خوراکی در شش ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: در استان همدان 12 واحد صنعتی تولید قارچ خوراکی با ظرفیت اسمی  4078 تن وجود دارد که 4055 تن محصول در این واحد‌ها تولید شده است که نشان دهنده استفاده از تمام ظرفیت های مجود می باشد.

شهبازی گفت: همچنین ظرفیت واحد‌های خانگی تولید قارچ خوراکی استان همدان 810 تن بوده که 672 تن قارچ خوراکی در این واحد‌ها تولید شده است. برای آشنایی با کشت خانگی قارچ مقاله پرورش قارچ در منزل را مطالعه کنید.

او افزود: سطح زیرکشت قارچ خوراکی استان همدان 286 هزار مترمربع است به طوری که 246 هزار مترمربع مربوط به واحد‌های صنعتی و 40 هزار مترمربع نیز به واحد‌های کوچک مشاغل خانگی اختصاص دارد.

وضعیت کشت گلخانه ای در استان همدان پرورش قارچ
وضعیت کشت گلخانه ای در استان همدان

 

شهبازی با اشاره به آغاز برداشت زعفران از مزارع استان، افزود: سطح زیرکشت زعفران در استان همدان 292 هکتار بوده که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز 20 هکتار به این سطح اضافه شده باشد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: پارسال هزار و  305 کیلوگرم زعفران در استان تولید شد و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود هزار و  400 کیلوگرم از این محصول برداشت شود.

منبع: ایسنا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا