کارآفرینی در حوزه قارچ

پرورش قارچ گامی دیگر در مسیر مهارت‌آموزی دانش آموزان

دانش آموزان به‌طور عملی با تولید، پرورش، خواص دارویی و ارزش غذایی قارچ آشنا می‌شوند

پرورش قارچ گامی دیگر در مسیر مهارت‌آموزی دانش آموزان، در اقدامی جالب، دبستان پسرانه دوره اول سما نجف‌آباد در راستای اجرای اهداف و راهبردهای جدید سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما درباره آموزش یک حرفه و مهارت به هر دانش‌آموز باهدف مهارت‌آموزی و ایجاد بستری مناسب برای آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل مختلف اقدام به احداث کارگاه پرورش قارچ کرد.

به گزارش خبرگزاری هاگ، نحوه آموزش این مهارت از طرف معلمان ابتدا با فیلم‌های آموزشی آغاز و با استفاده از امکانات و فضای موجود در مدرسه شرایط اولیه برای پرورش قارچ از قبیل دما، رطوبت و آب از سوی دانش آموزان فراهم شد.

محورهای آموزشی

در طول برگزاری این دوره، دانش آموزان به‌طور عملی با فرایند تولید، کشت، پرورش، خواص دارویی و ارزش غذایی قارچ آشنا می‌شوند. جالب است بدانید تاکنون بیشتر از ۵۰ کیلوگرم قارچ از این کارگاه برداشت‌شده است و این در حالی است که همزمان با برداشت این محصول، بازاریابی و فروش این محصول ارگانیک نیز در دستور کار قرارگرفته است.

شایان‌ذکر می‌باشد، این کارگاه آموزشی مورد اقبال دانش آموزان و خانواده‌ها قرارگرفته است تا افرادی که شرایط پرورش این محصول را دارند با ایجاد زمینه مناسب برای مشاغل خانگی، این مهارت را تجربه کنند. پرورش قارچ گامی دیگر در مسیر مهارت‌آموزی دانش آموزان.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا