اخبار جهان در حوزه قارچ

پرورش قارچ زامبی با بدن انسان همراه ویدیو

کشت قارچ کوردیسپس روی پوست و خون انسان

پرورش قارچ زامبی، قارچ کوردیسپس (Cordyceps) که به قارچ زامبی نیز مشهور است، نوعی قارچ عجیب و از نوع قارچ های انگلی است که با در دست گرفتن کنترل بدن قربانی های خود و تبدیل آنها به زامبی، از بدن آنها تغذیه می کند و در نهایت منجر به مرگ آنها میشود!
اگر کلیکر های بازی و سریال آخرالزمانی “آخرین از ما (The Last of Us)” در ذهن شما آمد، لازم نیست وحشت کنید زیرا این قارچ فقط حشرات را آلوده می کند و آنها را به زامبی تبدیل می کند.

قارچ کوردیسپس که به قارچ زامبی هم مشهور است، برای بیش از 1500 سال یکی از اصلی‌ترین مواد دارویی در طب سنتی چینی بوده است و امروزه نیز به دلیل ارزش غذایی بالا و خواص فراوانی که دارد، تقاضا برای آن زیاد است و بسیار گرانقیمت می باشد. این قارچ بیش از 600 گونه مختلف دراد که برخی از گونه های آن خوراکی بوده و خواص ضدسرطانی دارند.

مرغوبترین و گرانقیمت ترین نوع این قارچ، قارچ کوردیسپس کرم ابریشم می باشد که همانگونه که از نامش پیداست بر روی یک نوع خاص از کرم ابریشم ساکن ارتفاعات کشور تبت رشد می کند.

اما آیا می توان این قارچ را بجای بدن حشرات در بدن انسان پرورش داد؟

@Southernspore در حال نشاندادن قارچ کوردیسپس که بر روی پوست و خون خود رشد داده است
@Southernspore در حال نشاندادن قارچ کوردیسپس که بر روی پوست و خون خود رشد داده است

 

یکی از کاربران TikTok با نام کاربری @Southernspore در اقدامی عجیب قارچ کوردیسپس را بر روی پوست و خون خودش پرورش و رشد داده و آن را با بازدیدکنندگان صفحه اش به اشتراک گذاشته است!
این قارچ دوست مبتکر حتی تکه‌ای از پوست مرده آلوده به قارچ خود را زیر میکروسکوپ قرار داد تا «هیف‌های میسلیوم» کوردیسپس را به بینندگان نشان دهد! وی همچنین این قارچ ها را زرد نفرت انگیز خطاب کرد!

او همچنین جلوی دوربین اقدامبه خوردن این قارچ ها نمود! او ابتدا میخواست آنها را قورت دهد، اما پس از جویدن تکه ای از آن  و چشیدن مزه، نظرش تغییر کرد و تمامی آنها را جوید. او مزه این قارچ ها را شیرین و خوشمزه و نزدیک به میوه توصیف کرد.

قارچ کوردیسپس روی پوست و خون انسان
قارچ کوردیسپس پرورش داده شده روی پوست و خون انسان

 

@southernspore، که گمان می‌رود نام اصلی او جیکوب رایلی هود باشد، به دنبال‌کنندگان TikTok درباره چگونگی پرورش این قارچ توضیحاتی داد. وی گفت که پوست قسمت هایی از بدن خود مخصوصا نواحی مثل کف دست و پا که پینه بسته بودند را تراشیده و با ایجاد چند برش کوچک بر روی انگشتانش، پوسته های کنده شده را به خون آغشته کرده تا مرطوب شوند و هم اینکه قارچ بتواند از مواد مغذی درون خون او تغذیه کند.

او همچنین یک کلونی دیگر از قارچ را نیز بر روی یک ماهی قرمز، پرورش داد تا ببیند آیا میزان رشد و مزه آن متفاوت خواهد بود؟

این بسترها به مرور زمان تبدیل به یک توده سفت شده از میسلیوم (ریشه قارچ) تبدیل شد، که ظاهر و اندازه ای شبیه شیرینی ماکارون نارگیلی پیدا کردند.

قارچ کوردیسپس پرورش داده شده روی پوست و خون انسان
قارچ کوردیسپس پرورش داده شده روی پوست و خون انسان

قارچ کوردیسپس پرورش داده شده روی پوست و خون انسان

البته او توضیح نداد که اسپور یا هاگ قارچ کوردیسپس را از کجا آورده و چگونه بستر های خود را تلقیح نموده است.

او حاصل کشت قارچ روی دو بستر متفاوت را نشان داد و عقیده داشت بستر ماهی قرمز برای رشد قارچ خیلی مناسب نیست زیرا قارچ طعم و بوی خیلی خوبی ندارد.

او گفت باز هم این کار را تکرار خواهد کرد اما اینبار دیگر از خون خود استفاده نمی کند و احتمالا از خون حیوانات استفاده کند، زیرا کار بسیار راحت تری است. البته او می خواهد از استخوان و گوشت حیوانات نیز برای انجام آزمایش استفاده نماید.

 

ویدیوی منتشر شده از پرورش قارچ زامبی (کوردیسپس) روی پوست و خون انسان در شبکه اجتماعی تیک تاک:

 

 

در سال های اخیر روش هایی برای پرورش قارچ کوردیسپس بر روی بسترهایی غیر از حشرات (اغلب بستر گیاهی) ابداع شده که به تولید بیشتر و اقتصادی تر آن انجامیده است. اما همچنان این قارچ زیر سایه تاریخچه تکاملی ترسناک خود یعنی رشد با تغذیه از اجساد حشرات و دیگر موجودات است و ظاهرا هرگز شهرت فیلم های علمی تخیلی/ترسناک خود را از دست نخواهد داد.

قارچ کوردیسپس طبیعی در کنار پرورشی
قارچ کوردیسپس طبیعی در کنار قارچ کوردیسپس پرورشی

قارچ کوردیسپس خواص زیادی برای سلامتی بدن و در مان بیماری ها دارد؛ تحقیقات نشان داده که این قارچ بسیاری از انواع سلول های سرطانی را از بین می برد، از جمله آنهایی که باعث سرطان تخمدان، پروستات و کولورکتال و همچنین سرطان خون می شوند.

کوردیسپس همچنین می تواند به بهبود استرس های ناشی از شیمی درمانی و سایر درمان های سرطان کمک کند. به علاوه قارچ کوردیسپس تولید مولکول آدنوزین تری فسفات (ATP) را در بدن افزایش می دهد، یک ترکیب ضروری برای رساندن انرژی به عضلات.

همچنین نشان داده شده است که این قارچ خستگی را کاهش می دهد و قدرت و میل جنسی را افزایش می دهد. بنا بر نتایج تحقیقات، قارچ زامبی ممکن است با تقلید از عملکرد انسولین، سطح قند خون را در محدوده سالم نگه دارد و ممکن است به درمان دیابت کمک کند.

 

قارچ زامبی در بازی و سریال last of us
پرورش قارچ زامبی

تاکنون 35 گونه قارچ از خانواده ophiocordyceps شناخته شده است که حشرات را به زامبی تبدیل می کند؛ این قارچ ها در ایالات متحده، برزیل و شرق آسیا و همچنین بخش هایی از آفریقا یافت می شوند.
سری بازیها و سریال The Last of Us شبکه HBO باعث ترس از قارچ های دنیای واقعی شده است که باعث بیماری همه گیر بعدی می شود، چیزی که شاید هرگز در طول زندگی ما اتفاق نخواهد افتاد!

اما ما هرگز نباید بگوییم هرگز!!!

گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: dailymail.co.uk

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا