اخبار عمومی و گزارش

کشف ۸۸۰ کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق در گلستان

ارزش ریالی قارچ ترافل کشف شده ۳۱ میلیارد ریال برآورد شده است

به گزارش هاگ به نقل از ایرنا- گرگان کشف ۸۸۰ کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق، دستگیری باند سرقت کابل و کشف سلاح‌ های شکاری غیرمجاز از مهمترین‌ اخبار نیروی انتظامی روز یکشنبه استان گلستان است.

فرمانده نیروی انتظامی گلستان گفت: مامورین انتظامی آزادشهر در ایست و بازرسی پاسگاه تیل‌ آباد یک دستگاه خودرو نیسان ۸۸۰ کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق کشف کردند.

سردار سرتیپ دوم ستاد محمد سعید فاضل‌ دادگر اظهار داشت: ارزش ریالی این قارچ ترافل کشف شده ۳۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

برداشت قارچ ترافل و سبزی های کوهی توسط روستاییان و به میزان مصرف ممنوعیتی ندارد اما برداشت بی رویه این گیاهان توسط سودجویان با استفاده از کارگران اتباع خارجی ممنوع بوده زیرا منجر به آسیب به مراتع و از بین رفتن کامل گونه های گیاهی می شود.

وی  افزود: برداشت این گیاهان باید به صورت قطع و برش ساقه ها باشد در حالیکه آنان برای راحت بودن و سریع تر انجام شدن کارشان این گونه ها را از ریشه درمی آورند که علاوه بر اینکه حیات گونه های گیاهی را به خطر می اندازند و موجب از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه و خطر سیل خیز شدن عرصه ها می شوند.

این افراد سودجو سبزی های برداشت شده را با قیمت های سرسام آور به فروش می رسانند که موجب به هم خوردن عرف بازار نیز می شود.

اخبار حوادث صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا