اخبار عمومی و گزارش

آموزش پرورش قارچ در بوستان قائم

به همت رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۸

هنوز یک ماه از وعده پیش مهندس «علیرضا عبدی»، رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۸ ، برای برگزاری کارگاه‌های آموزش پرورش قارچ خوراکی نمی‌گذرد که توانست به وعده خود عمل نموده، و کارگاه‌های متعددی را در این زمینه برگزار نماید.

به گزارش هاگ از همشهری آنلاین، مرکز مشاوره و آموزش بوستان قائم (عج) و کلینیک گل‌ و گیاه بوستان‌های منتخب منطقه ۱۸ با ارائه خدمات متنوع به شهروندان به گسترش و توسعه تولیدات خانگی، تلاش می‌کند تا سطح فرهنگ عمومی را در حفظ و نگهداری گونه‌های مختلف گیاهی و پرورش قارچ خوراکی ارتقا دهد.

در این راستا مهندس «علیرضا عبدی»، رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۸ ، بیان داشت:«شهرداری این منطقه با هدف آشنایی شهروندان با انواع گل‌ها و گونه‌های مختلف گیاهی، به‌ویژه گونه‌های آپارتمانی، و نیز حفظ و نگهداری از آنها، برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای رایگان برای شهروندان در نظر گرفته است. بنابراین، شهروندان به‌راحتی می‌توانند از این نوع خدمات در مراکز آموزش و کلینیک‌های مستقر در نواحی و همچنین بوستان قائم(عج) بهره‌برداری کنند.»

مجموعه کلینیک‌های آموزش گل‌وگیاه شهرداری در نواحی 7 گانه تهران به بهره‌برداری رسیده که این مراکز با ارائه خدمات مناسب، شهروندان زیادی را به خود جلب نموده‌اند. به گفته عبدی، پاسخگویی به مسائل و مشکلات شهروندان در زمینه نگهداری از گیاهان خانگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های پرورش و نگهداری گیاهان آپارتمانی، پرورش قارچ خوراکی در منزل، آشنایی با گیاهان دارویی، سبزی‌کاری و تراریوم بخشی از اقداماتی است که کلینیک گل‌وگیاه بوستان قائم (عج) و سایر مراکز تابعه به علاقه‌مندان ارائه می‌دهند.»
در این مرکز حضور چشمگیر گروه‌های دانش‌آموزی نیز قابل توجه است و آنان با برپایی کلاس‌های علمی گیاه‌شناسی و حشره‌شناسی با استفاده از امکانات آزمایشگاهی و همچنین بازدید از فضاهای سبز و آشنایی با روند عملکرد این فضاهای سبز و نیز چگونگی حفظ و نگهداری از آنها، آشنا می‌شوند.
از مهمترین برنامه‌های کلینیک، مشارکت با شهروندان جهت ارتباط مستمر شهرداری با مردم، و ارائه رایگان انواع آموزش‌های متنوع در زمینه قارچ‌ها، گیاهان و درختان است.
اخبار عمومی و گزارش صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا