اخبار عمومی و گزارش

ابلاغ دستورالعمل جدید نظام صدور پروانه‌های گلخانه‌ای

تعداد 109 طرح با سطح 117 هکتار و مبلغ 2910 میلیارد ریال به بانک معرفی‌شده است

ابلاغ دستورالعمل جدید نظام صدور پروانه‌های گلخانه‌ای، تاکنون اعتبارات اختصاص داده‌شده تسهیلات بند الف تبصره 18 به استان فارس 220 میلیارد ریال می‌باشد که تعداد 109 طرح با سطح 117 هکتار و مبلغ 2910 میلیارد ریال به بانک معرفی‌شده است.

به گزارش خبرگزاری هاگ، یداله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در خصوص آخرین ویرایش نظام صدور پروانه‌ای  گلخانه‌ای و قارچ خوراکی عنوان کرد: ابلاغیه وزیر محترم جهاد کشاورزی در خصوص آخرین ویرایش نظام صدور پروانه‌ای گلخانه‌ای و قارچ های خوراکی طی ۷ بند اصلاح و به سازمان‌های جهاد کشاورزی اعلام‌شده است که این اصلاحات شامل حذف استعلام‌های موازی، کاهش حریم‌های موردنظر، و کم شدن استعلام‌ها است.

آمارهای ثبت‌شده

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود از میزان آمارهای  ثبت‌شده گفت: بر اساس منبع اعتباری نزد بانک‌های عامل تعداد 65 گلخانه با مبلغ 676 میلیارد ریال در بانک‌های عامل مصوب و عقد قرارداد شده است. همچنین به تعداد 71 گلخانه با سطح 94.7 هکتار، مبلغ 556 میلیارد ریال پرداخت‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با توجه به وضعیت کوتاه کردن اخذ استعلام‌ها اظهار داشت: کمیسیون‌های ویژه‌ای در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی تشکیل‌شده است که این کمیسیون‌ها موظف‌اند ظرف مدت 10 روز استعلام‌ها را پاسخ دهند.

مزایای واحدهای گلخانه‌ای

رحمانی در رابطه با ابلاغ دستورالعمل جدید و مزایای ایجاد گلخانه و صرفه‌جویی آب این‌گونه اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی با برنامه‌ریزی صورت گرفته برش‌ های شهرستانی توسعه گلخانه‌ها را به‌تمامی شهرستان‌ها اعلام نموده و با توجه به دستورالعمل جدید در جهت کاهش استعلام‌ها و حذف استعلام‌های موازی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا