اخبار عمومی و گزارش

از خرید قارچ های وحشی کنار جاده اجتناب کنید

قارچ را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید

از خرید قارچ های وحشی کنار جاده اجتناب کنید. آقای مهدی رجبی رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ خوراکی کشور گفت: با آغاز فصل بهار و تغییر شرایط آب و هوایی، به تدریج انواع متنوع قارچ ها در رویشگاه های طبیعی ظاهر می شود و شروع به رشد می کنند که تقریبا همگی سمی هستند.

به گفته وی، با توجه به بارش های مناسب و افزایش رویش قارچ های سمی در طبیعت، اطلاع رسانی لازم در خصوص هشدار نسبت به مصرف قارچ های خودرو به استان های در معرض خطر با نصب بنر در رویشگاه و پارک های جنگلی انجام شده است.

رجبی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم که از خرید قارچ های خودرو و وحشی کنار جاده اجتناب کنند و همواره قارچ را از فروشگاه های معتبر خریداری کنند‌.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: با توجه به افزایش و نوسان قیمت گوشت و مرغ، تقاضا برای خرید قارچ خوراکی به عنوان منبع غذایی حاوی پروتئین در بازار افزایش یافته است که براین اساس پیش بینی می شود سرانه مصرف قارچ ۱۰ درصد افزایش یابد.

هر سال در فصل بهار به دلیل بارش باران و شرایط جوی شاهد رویش قارچ های خودرو و وحشی در طبیعت هستیم. خواهشمندیم برای حفاظت از اکوسیستم و محیط زیست از چیدن قارچ های وحشی و جنگلی اکیدا خودداری فرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا