اخبار جهان در حوزه قارچ

اتهام 3 قتل با قارچ سمی در استرالیا

ضیافت نهار مرگبار با قارچ سمی، فروش قارچ در استرالیا را 5 درصد کاهش داد!

اتهام 3 قتل با قارچ سمی برای عروس خانواده! پلیس ایالت ویکتوریای استرالیا روز گذشته زنی را که در پرونده مرگ مرموز 3 نفر بر اثر مسمومیت با قارچ سمی، مضنون بود را به اتهام قتل و اقدام به قتل بازداشت نمود!!!

ارین پترسون 49 ساله، پس از تحقیقاتی چند ماهه، متهم شده است که حدودا 3 ماه پیش با پخت غذایی با قارچ سمی، باعث مرگ پدر و مادر شوهر و خاله شوهر خود شده است. وی همچنین به 5 مورد اقدام به قتل نیز متهم شده که 2 مورد از آنها در مورد اقدام به قتل همسر سابقش در سال های 2021 و 2022 بوده است!

داستان از این قرار است که ارین پترسون که چند ماهی از جداییش میگذشته، همسر سابق خود را به همراه پدر و مادر و خاله و شوهر خاله اش را برای یک مهمانی به صرف نهار که احتمالا برای آشتی و وصلت دوباره با همسر سابقش تدارک دیده بود، دعوت می کند.

او برای این مهمانی یک غذای پای گوشت، از ترکیب گوشت گاو و قارچ درست کرده بود؛ اما لحظه آخر همسر سابقش به دلیل یک مشکل پیش آمده نتوانست به میهمانیی بیاید. مهمانی با حضور پدر و مادر شوهر سابق و خاله و شوهر خاله شوهرش برگزار گردید. اما شب مهمانی هر چهار شرکت کننده مهمانی دچار حال بد و مسمومیت شدند و به بیمارستان منتق شدند.

در روز اول پس از بستری شدن در بیمارستان، دو زن 66 ساله و 70 ساله (که خواهر بودند) جان خود را از دست دادند! روز بعد نیز مرد 70 ساله(پدر شوهر سابق) جان سپرد. تنها شوهرخاله 68 ساله بنام یان ویلکینسون (که کشیش کلیسای محلی است) توانست در یک مبارزه سخت با بیماری که با پیوند کبد نیز همراه بود، پس از 2 ماه بستری بودن با شرایط بحرانی از بیمارستان مرخص شود!

یعنی گیل و دان پترسون، والدین شوهر سابق او و همچنین خاله شوهر سابقش، پس از این مهمانی بر اثر علائم مسمومیت با قارچ سمی و از کار افتادن کبد، جان باختند. خود ارین پرسون (آشپز غذا) نیز ادعا کرده که حالش بد شده و همان شب در بیمارستان بستری شده ولی فردایش مرخص شده است.

ارتباط خانوادگی اعضای شرکت کننده در مهمانی
ارتباط خانوادگی اعضای شرکت کننده در مهمانی

 

ارین پترسون ادعا کرده بود که قارچ هایی که در غذا ریخته است، ترکیب قارچ های دکمه ای بسته بندی که از سوپر مارکت خریده بوده و مقداری قارچ خشک بوده که چند ماه قبل از یک فروشگاه مواد غذایی آسیایی خریده بوده ولی دقیقا یادش نمی آمد که آن فروشگاه کجا بوده است.

ارین پیترسون به همراه شوهر سابقش دارای 2 فرزند بوده اند که ظاهرا زمان نهار در خانه نبودند و به سینما رفته بودند. جالب اینکه آنها روز بعد از باقیمانده غذا خورده اند، اما چون قارچ دوست نداشتند، تکه های قارچ را از غذا جدا کرده و نخورده اند. باقیمانده غذا نیز به آزمایشگاه پلیس برای بررسی بیشتر برده شد.

تا اینجای قضیه همه چیز شبیه به یک اشتباه ساده و مسمومیت سهوی بود اما کم کم شواهدی بدست آمد که نشان میداد قضیه به همین سادگی ها هم نیست. از اینجا به بعد ماجرا شبیه به رمان های جنایی و معمایی خواهد بود!

1- دستگاه غذاساز در زباله ها

اول از همه پلیس یک دستگاه غذاساز در زباله های اطراف محل زندگی ارین پترسوت پیدا کرد که ظاهرا برای تهیه غذا از آن استفاده شده بود و شسته نشده دور انداخته شده بود. در بازجویی های پلیس ارین پترسون ابتدا گفته بود که این غذاساز را مدتی قبل دور انداخته اما با بررسی های پلیس معلوم شده که این موضوع صحت ندارد! ارین پترسون در اینباره به پلیس گفت که او بعد از این اتفاق ترسیده بوده و شوکه شده بوده است و دستگاه را دور انداخته و بعد از ترس گناهکار شدن به پلیس دروغ گفته است. اما هیچ عمدی در مسمومیت نفرات نداشته است.

2- ادعای همسر سابق

سیمون پترسون (شوهر سابق خانم پترسون) که به میهمانی نیامده بود ادعا کرده بود که سال گذشته یعنی قبل از جدایشان نیز با یک مسمومیت غذایی شدید در بیمارستان بستری بوده است. وی گفته که در سال 2022 بعد از خوردن یک وعده غذایی همسرش به مدت 16 روز در کمای القایی بوده و 3 عمل جراحی بر روی روده های وی انجام شده است. وخامت حال وی به حدی بوده که دوبار از خانواده وی خواسته شده بود تا با اون خداحافظی کنند زیرا پزشکان احتمال مرگ او را می دادند.

وی میگوید هدف زن سابقم، احتمالا مسموم کردن من بوده زیرا او میخواسته خانه ای که اکنون به همراه بچه ها در آن زندگی می کند را نگه دارد.

اتهام 3 فقره قتل با قارچ سمی
اتهام 3 قتل با قارچ سمی

3- دیوار مرگ

اما سومین مورد مشکوک این پرونده را یکی کارگر ساختمانی برملا کرد. یک کارگر محلی که نخواسته نامش در رسانه ها فاش شود، ادعا کرده بود چند وقت پیش هنگام رنگ زدن خانه سابق ارین پترسون که توسط یک بنگاه املاک به او سپرده شده بوده، با یک نقاشی دیواری کودکانه مرموز و وحشتناک روبرو شده است. وی از این نقاشی دیواری عکس گرفته و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است.

این مرد ۴۶ ساله آن زمان این موضوع را یک مورد کاری جالب در نظر گرفته و فقط از آن برای نشان دادن به همکاران و نشر در شبکه های اجتماعی عکس گرفته و بعد دیوار را بطور کامل رنگ زده و نقاشی را پوشانده. وی آن زمان فکر نمیکرد که این مورد جدی باشد تا اینکه چندی پیش، مسمومیت های مرگبار با قارچ سمی به تیتر خبرها رسید!

او با شنیدن اخبار عکس های خود را برای پلیس و رسانه ها فرستاد؛ این عکسها در رسانه ها بازتاب گسترده ای داشت و به نقاشی دیوار مرگ معروف شد. وی می گوید که آن زمان نیز تحت تاثیر دیدن این نقاشی و جملات عجیب آن قرار گرفته بود.

در قسمتهایی از این نقاشی وحشتناک دیواری، اشکال آزاردهنده از سنگ قبرها و هشداری شوم بود که “شما زندگی زیادی ندارید” آمده است.

همچنین قسمتهایی از نقاشی دیواری در خانه سابق ارین پترسون، زن و مردی را نشان میدهد که مرد شبیه به صلیب شده است و گویا مرگ در انتظار اوست.

در قسمتهای مختلف این نقاشی دیواری جملات و کلماتی عجیب درباره مرگ و ابدیت و … آمده است. برخی از این جملات نامفهوم و عجیب هستند اما همگی به مرگ و آماده شدن برای آن اشاره دارند.

همچنین با توجه به اینکه بچه های این زن 5 و 7 ساله هستند و اینکه این نقاشی در خانه سابق آنها پیدا شده که سال پیش در آن سکونت داشته اند، خیلی بعید است که توسط کودکان کشیده شده باشد زیرا در آن زمان هیچکدام از آنها سواد خواندن و نوشتن نداشته اند! همچنین نقاشی هایی با این مضامین و جملات بعید است که کار یک کودک باشد و حتی اگر اینطور باشد نیز واقعا هراس انگیز می باشد!

نقاشی دیواری وحشتناک در خانه سابق ارین پترسون
نقاشی دیواری وحشتناک “دیوار مرگ” اتهام 3 قتل با قارچ سمی

 

مسموم نشدن (یا مسمومیت خفیف) خانم پترسون و همچنین حاضر نبودن بچه ها در مهمانی نیز جز شواهد مشکوک این پرونده بود. همچنین به یاد نیاوردن محل خرید قارچهای خشک نیز مورد مشکوک بعدی بود. بعد از این شواهد پلیس حدودا یک ماهی منتظر شد تا نتایج آزمایشات مسمومیت افراد آماده شود. در این نتایج همانطور که از علائم مسمومیت ها پیش بینی میشد، استفاده از قارچ کالاهک مرگ (آمانیتا ویروسا) در غذا تایید شد.

در صورت صحت ادعای خرید قارچ های خشک از فروشگاه آسیایی در ملبورن که خانم پترسون محل آن را به یاد نمی آورد، مسلما قارچ های آن فروشگاه باید قربانیان دیگری نیز میگرفت ولی مورد دیگری نبود!

پلیس بعد از ملاحظه موارد مشکوک فوق به سوابق پزشکی سایمون پترسون (همسر سابق) نیز رجوع کرد و در آن 3 مورد بستری شدن در بیمارستان با مشکلات گوارشی در سال های 2021 و 2022 را دید که ظاهرا نتایج تلاش های قبلی همسرش در مسموم کردن وی بوده است که آن زمان به عنوان بیماری در نظر گرفته شده بوده است.

پلیس ادعا می کند که این تلاش ها برای قتل همسر سابق، بین 16 و 17 نوامبر 2021، بین 25 تا 27 می سال 2022، در 6 سپتامبر 2022 و در 29 ژوئیه 2023 رخ داده است.

تفتیش خانه ارین پترسون بعد از بازداشت
تفتیش خانه ارین پترسون بعد از بازداشت

 

با جمع بندی موارد فوق پلیس چند روز پیش اقدام به دستگیری ارین پترسون به اتهام 3 فقره قتل با قارچ سمی و 5 مورد اقدام به قتل (که 3 مورد مربوط به سال های گذشته است)، نمود. او روز گذشته بازداشت شد و خانه اش توسط سگ هایی که برای پیدا کردن لوازم مدارک جرم آموزش دیده اند، تفتیش شد.

او روز بعد در دادگاه حاضر شد تا اتهامات به وی تفهیم شود؛ وی در این جلسه هیچ دفاعی از خود نکرد و بیان کرد که من خیلی متاسفم که آنها جان خود را از دست داده اند و نمی توانم آن را باور کنم. من آنها را دوست داشتم و هرگز کاری نکردم که بخواهم به آنها صدمه ای بزنم.

جلسه بعدی دادگاه وی در ماه می 2024 خواهد بود.

 

در ماه های اخیر این ماجرا بازتاب گسترده ای در ساراسر جهان داشته است، بطوریکه فروش قارچ در استرالیا کاهشی 5 درصدی داشته!!!

 

گردآوری، ترجمه و تحریر توسط تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: reuters.com و nbcnews.com


مرگ مرموز 3 نفر بر اثر مسمومیت با قارچ سمی

(ژوئن 2023) اصل خبر

دو زن و یک مرد مسن در ویکتوریای استرالیا پس از مسمومیت با خوردن قارچ سمی، جان خود را از دست دادند! بنا به گزارشات 4 نفر زن و مرد مسن، پس از خوردن یک نهار در یک مهمانی خانوادگی، بیمار شده و به بیمارستان منتقل و بستری شدند.

این 4 نفر که نسبت آنها شامل، یک زن و شوهر به همراه خواهر زن و شوهر او بوده، آخر هفته در خانه عروس خانواده جمع شده و در کنار هم نهار خوردند. آنها از شب همان روز بیمار شدند و فردای آن روز به دلیل وخامت حالشان به بیمارستان منتقل و بستری شدند.

در روز اول پس از بستری شدن، دو زن 66 ساله و 70 ساله (که خواهر بودند) جان خود را از دست دادند! روز بعد نیز مرد 70 ساله جان سپرد و در حال حاضر تنها مرد 68 ساله یعنی یان ویلکینسون (که کشیش کلیسای محلی است) در بیمارستان بستری می باشد و برای زنده ماندن میجنگد و نیازمند پیوند کبد می باشد.

به گفته پلیس ویکتوریا(منطقه ای اطراف ملبورن در استرالیا)، این گروه چهار نفره پس از خوردن یک وعده غذایی درست شده از گوشت گاو و قارچ در منطقه لئونگاتا بیمار شدند و همه آنها روز بعد به بیمارستان منتقل شدند. البته هنوز گزارش سم شناسی منتشر نشده و مشخص نیست که این گروه چه نوع قارچی خورده اند اما بیماران علائم مسمومیت با قارچ کلاهک مرگ را داشتند. همچنین چندین نفر دیگر از جمله چند کودک در این مهمانی حضور داشته اند ولی ظاهرا آنها از غذا نخورده اند.

 

فرضیه قتل با قارچ سمی

از نظر پلیس این حادثه تا حدودی مشکوک بوده و در حال حاضر کاراگاهان دایره قتل در حال بررسی و تجسس در خانه منطقه لئونگاتا، می باشند. در این رابطه آنها یک زن 48 ساله بنام ارین پترستون که عروس خانواده بوده و غذا را پخته است، را برای توضیحات به اداره پلیس آوردند و سوالاتی از او پرسیدند، اما او تا تحقیقات بیشتر آزاد شد. تحقیقات پیرامون شرایط دقیق این حادثه همچنان ادامه دارد.

در تحقیقات جدیدتر مشخص شده ظاهرا این زن و شوهر چند وقتی است که به صورت دوستانه و توافقی از هم جدا شده اند و عروس به همراه 2 بچه خود به تنهایی در منزلی که میهمانی در آن برگزار شده است زندگی میکرده است. اما آنها برای توجه به کودکانشان با هم رفت و آمد داشته اند. همچنین ظاهرا میهمانی به جهت میانجیگری بزرگتر ها برای بازگشت این زوج به هم ترتیب داده شده.

او در این مهمانی شوهر سابق خود را به همراه والدین و همچنین خاله و شوهرخاله اش را، دعوت کرده و برای آنها غذای پای گوشت آماده کرده است. اما ظاهرا به دلیل یک مشکلی همسر سابق در آخرین لحظه نتوانسته تا به مهمانی بیاید. بچه ها نیز برای تفریح بیرون از خانه بودند و روز بعد هنگام خوردن غذا قارچ های آن را جدا کردند زیرا قارچ دوست نداشتند به همین دلیل مشکلی برای آنان پیش نیامده است. اما عروس سابق خانواده هم که غذا را پخته میگوید از آن خورده و بعد از آن به بیمارستان مراجعه کرده و سرم نمکی و داروی محافظ کبد دریافت کرده و به همین خاطر حال او خوب شده است!

ارین پترسون عروس سابق خانواده و مضنون پرونده
ارین پترسون عروس سابق خانواده و مضنون پرونده که غذای مهمانی را پخته بود

او به پلیس گفته که دو نوع قارچ در این غذا استفاده کرده است؛ مقداری قارچ تازه که بصورت بسته بندی از فروشگاه زنجیره ای خریده و مقداری قارچ که چندین ماه پیش از یک فروشگاه آسیایی بصورت خشک شده خریده است.

همچنین پلیس در یک سطل زباله اطراف کلبه یک دستگاه غذاساز پیدا کرده که برای تحقیقات بیشتر آن را به آزمایشگاه اداره پلیس برده است. هنوز مشخص نیست که آیا این دستگاه در تهیه غذای مهمانی استفاده شده است یا خیر و اصلا ربطی به این پرونده دارد یا نه؟!؟

هنوز پلیس گزارش جدیدی از این حادثه منتشر نکرده اما سیمون پترسون (شوهر سابق خانم پترسون) ادعا کرده که او قبل از جدایی نیز از بیماری مرموز معده جان بدر برده؛ وی گفته که در سال 2022 بعد از خوردن یک وعده غذایی همسرش به مدت 16 روز در کمای القایی بوده و 3 عمل جراحی بر روی روده های وی انجام شده است. وخامت حال وی به حدی بوده که دوبار از خانواده وی خواسته شده بود تا با اون خداحافظی کنند زیرا پزشکان احتمال مرگ او را می دادند.

وی میگوید هدف زن سابقم، احتمالا مسموم کردن من بوده زیرا او میخواسته خانه‌ای که اکنون به همراه بچه ها در آن زندگی میکند را نگه دارد. با در نظر گرفتن این صحبتها، احتمال درست بودن فرضیه قتل با قارچ سمی، قوت میگیرد.

 

کشف جزیات جدید و اعتراف جدید

چندی پیش پلیس یک دستگاه غذاساز را در زباله های نزدیکی به محل حادثه پیدا کرده بود که ظاهرا در درست کردن غذا از آن استفاده شده بود؛ اما ارین پترسون عروس سابق خانواده ادعا کرده بود که قبلا آن را دور انداخته است.

به تازگی عروس خانواده اعتراف کرده است که ادعای او برای دور انداختن دستگاه غذاساز در گذشته، دروغ بوده و از این دستگاه برای خورد کردن قارچ ها استفاده شده است. او گفته چون در آن زمان از اتفاق پیش آمده ترسیده بوده و شوکه شده بوده، دستگاه را دور انداخته وبه پلیس دروغ گفته است.

اما حالا به تازگی یک مورد جدید در خانه سابق ارین پترسون (مضنون پرورنده) پیدا شده است که فرضیه قتل در این پرونده را تقویت می کند!!!

نقاشی دیواری وحشتناک در خانه سابق ارین پترسون
نقاشی دیواری وحشتناک “دیوار مرگ” در خانه سابق ارین پترسون

یک کارگر محلی که نخواسته نامش در رسانه ها فاش شود، ادعا کرده چند وقت پیش هنگام رنگ زدن خانه سابق ارین پترسون‌ (مضنون پرونده قتل با قارچ سمی) که توسط یک بنگاه املاک به او سپرده شده بوده، با یک نقاشی دیواری مرموز و وحشتناک روبرو شده است. وی از این نقاشی دیواری عکس گرفته و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است.

این مرد 46 ساله آن زمان این موضوع را یک مورد کاری جالب در نظر گرفته و فقط از آن برای نشان دادن به همکاران و نشر در شبکه های اجتماعی عکس گرفته و بعد دیوار را بطور کامل رنگ زده و نقاشی را پوشانده. وی آن زمان فکر نمیکرد که این مورد جدی باشد تا اینکه چندی پیش، مسمومیت های مرگبار با قارچ به تیتر خبرها رسید!

او حالا این عکس ها را برای پلیس و رسانه ها فرستاده است؛ این عکسها در رسانه ها بازتاب گسترده ای داشته و به نقاشی دیوار مرگ معروف شده است. وی می گوید که آن زمان نیز تحت تاثیر دیدن این نقاشی و جملات عجیب آن قرار گرفته بود.

در قسمتهایی از این نقاشی وحشتناک دیواری، اشکال آزاردهنده از سنگ قبرها و هشداری شوم بود که “شما زندگی زیادی ندارید” آمده است.

قسمتهایی از نقاشی دیواری در خانه سابق ارین پترسون
قسمتهایی از نقاشی دیواری در خانه سابق ارین پترسون، سه سنگ قبر را نشان میدهد و جالب اینکه در این حادثه 3 نفر مرده اند

در قسمتهای دیگر زیر دو نقاشی مرد و زن عبارت «من مرده ام» و «نه، من واقعاً مرده ام»، در بالای آنچه به نظر می رسد نقاشی سه سنگ قبر است، وجود دارد.

همچنین در قسمتهای مختلف این نقاشی دیواری جملات و کلماتی عجیب درباره مرگ و ابدیت و … آمده است. برخی از این جملات نامفهوم و عجیب هستند اما همگی به مرگ و آماده شدن برای آن اشاره دارند.

همچنین با توجه به اینکه بچه های این زن 5 و 7 ساله هستند و اینکه این نقاشی در خانه سابق آنها پیدا شده که سال پیش در آن سکونت داشته اند، خیلی بعید است که توسط کودکان کشیده شده باشد زیرا در آن زمان هیچکدام از آنها سواد خواندن و نوشتن نداشته اند! همچنین نقاشی هایی با این مضامین و جملات بعید است که کار یک کودک باشد و حتی اگر اینطور باشد نیز واقعا هراس انگیز می باشد؛ زیرا کودک 5 یا 7 ساله چرا باید همچین تخیلات و افکاری داشته باشد؟!؟! حتی اگر این نقاشی و جملات کار کودکان بوده باشد، نشانه حال و هوای بد و شرایط وحشتناک محیط خانه ای می باشد که آنها در آن زندگی می کنند.

قسمتهایی از نقاشی دیواری در خانه سابق ارین پترسون متهم به قتل با قارچ سمی

قسمتهایی از نقاشی دیواری در خانه سابق ارین پترسون، زن و مردی را نشان میدهد که مرد شبیه به صلیب شده است و گویا مرگ در انتظار اوست.

قسمت هایی از این نقاشی زن و مردی را نشان میدهد که مرد شبیه به صلیب شده است و گویا مرگ در انتظار اوست. (پیشتر شوهر سابق ارین پترسون ادعا کرده بود که همسر سابقش قصد مسموم کردن او را داشته و قبل از جدایی نیز از یک بیماری شدید معده داشته که به کما رفته بوده و به گفته دکتران بطور معجزه آسایی از آن جان سالم بدر برده)

تحقیقات پلیس در رابطه با این پرونده و فرضیه های مربوط به قتل با قارچ سمی، کماکان ادامه دارد و این خبر در تمامی رسانه های دنیا پوشش داده شده است.

 

منبع: theage.com.au و 9news.com.au و 7news.com.au و nypost.com

 

گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز میباشد.

 

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا