اخبار جهان در حوزه قارچ

شهردار مینیاپولیس دستور اجرایی استفاده از مجیک ماشروم را امضا کرد !

جاکوب فری، شهردار مینیاپولیس، فرمان اجرایی را امضا کرد که به موجب آن امکان فروش و استفاده از برخی از داروهای روانگردان و مجیک ماشروم ها در شهر فراهم می شود.

وی فرمانی را امضا کرد که به اداره پلیس شهر و سایر سازمان‌ها دستور داد تا تحقیقات یا دستگیری افراد را به دلیل استفاده از گیاهان روان‌گردان خاص، مانند قارچ سیلوسایبین، از اولویت خارج کنند. بر طبق این فرمان کشت، خرید، حمل و نقل، همراه داشتن و توزیع مواد روانگردان شامل پایین ترین اولویت اجرای قانون خواهد شد.

روان‌گردان تحت پوشش این فرمان اجرایی عبارت از قارچ سیلوسایبین، چای آیاهواسکا، مسکالین و ایبوگا می باشند. اما کاکتوس پیوت (کاکتوس حاوی مسکالین که در مراسم مذهبی سرخ پوستان استفاده می شود) فقط برای بومیان (سرخ پوستان) مجاز است و اجازه دسترسی عمومی ندارد زیرا افزایش مصرف آن باعث کاهش این گونه گیاهی و خطر انقراض آن شده است.

 

روانگردان ها
روانگردان های مجاز در قانون جدید مینیاپولیس

 

شهردار دموکرات مینیاپولیس، روز جمعه این فرمان را امضا کرد و گفته امیدوار است که قوانین آرامش بخش در مورد این دسته از داروها، که شامل LSD، DMT و کتامین می شود، بتواند به ساکنان کمک کند تا مشکلات سلامت روان را مدیریت کنند تا حتی در بحرانهای روحی از مواد مخدر افیونی دور باشند و آسیبی نبینند.

او با اشاره به نرخ بالای خودکشی، سوءمصرف و مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر و مسائل مربوط به سلامت روان گفت: ما شاهد افزایش گسترده مرگ و میر ناشی از ناامیدی هستیم. این چیزی است که امیدواریم کمک کند.

ایالات متحده بیش از 100000 مورد مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر (اور دوز) در سال 2021 متحمل شد که نزدیک به 70 درصد آن ناشی از مواد مخدر حاوی فنتانیل مصنوعی (داروی بیهوشی و مسکن درد قویتر از مورفین) بود.
بر اساس آمار و نظرسنجی های انجام شده توسط مؤسسه ملی بهداشت آمریکا در سال 2021، حدود 8 درصد از افراد بین 19 تا 30 سال در ایالات متحده اعلام کردند که در آن سال، از داروهای روانگردان استفاده کرده اند که در مقایسه با آمار 3 درصد در سال 2011، افزایش 180 درصدی را نشان میدهد.

جاکوب فری، شهردار مینیاپولیس
جاکوب فری، شهردار دموکرات مینیاپولیس

وی میگوید قوانین مواد مخدر ما به دوران ریاست جمهوری نیکسون(اوایل دهه 70) باز می‌گردد و تاکنون بروز رسانی نشده اند.

به اعتقاد وی تابوی استفاده از داروهای روانگردان در سال های اخیر از بین رفته است. روانگردان ها زمانی مخصوص مهمانی های پرخطر و خاص بود ولی الآن اینکونه نیست؛ برخی از دانشمندان، اکنون آنها را به عنوان درمانی برای اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب بعد از حوادث بررسی و معرفی کرده اند.

کتامین که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان داروی بیهوشی تایید شده است، در کلینیک های تخصصی در سراسر آمریکا برای کمک به افراد در درمان افسردگی و اضطراب استفاده می شود.

انکولوژیست‌های برجسته در مرکز سرطان MD Anderson در هیوستون، تگزاس، این هفته نوشتند که psilocybin، ماده‌ای که در برخی از انواع مجیک ماشروم یافت می‌شود، می‌تواند گزینه‌ای برای بیماران سرطانی در مراحل پایانی باشد که با مشکلات سلامت روان سر و کار دارند. یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که این دارو به اندازه Lexapro (محبوب‌ترین داروی ضدافسردگی در جهان) در برابر افسردگی و اضطراب مؤثر است.

قارچ سیلوسایبین معروف ترین مجیک ماشروم
قارچ سیلوسایبین معروف ترین مجیک ماشروم

 

تغییر رویکرد دولت ها نسبت به مجیک ماشروم و روانگردان ها در سطح جهانی در حال اجرا است؛ اکنون خیلی از کشورها قوانین خود را تغییر داده و یا شدت آن را کمکرده اند و حتی برخی کشورها نظیر هلند و استرالیا این مواد را قانون کرده اند.

مینیاپولیس، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت مینه سوتا با بیش از 425000 نفر ساکن، به سایر شهرهای بزرگ ایالات متحده مانند دنور، دیترویت، سانفرانسیسکو، سیاتل و واشنگتن دی سی، در کاهش قوانین مربوط به مواد مخدر خواهد پیوست. ایالت مینه سوتا نیز ممکن است به زودی به ایالت های کالیفرنیا و اورگان در قانونی کردن برخی از این درمان ها بپیوندد.

FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) حتی راه را برای تحقیقات بیشتر در مورد روانگردان ها باز می کند. این آژانس در ماه گذشته دستورالعمل هایی را برای آزمایش روانگردان ها در آزمایشات بالینی تهیه کرد. بیش از 100 کارآزمایی در سراسر ایالات متحده و کانادا برای آزمایش این داروها در درمان اختلالات خلقی استخدام می شوند.

با این حال، تردیدهایی وجود دارد که این داروها ابزار ارزشمندی برای اختلالات سلامت روان هستند. انجمن روانپزشکی آمریکا سال گذشته بیانیه ای درباره استفاده از روانگردان ها صادر کرد.
این سازمان نوشت: در حال حاضر شواهد علمی کافی برای تأیید استفاده از داروهای روانگردان برای درمان هر گونه اختلال روانپزشکی به جز در چارچوب مطالعات تحقیقاتی تأیید شده وجود ندارد.

جاشوا گوردون، مدیر مؤسسه ملی سلامت روان
جاشوا گوردون، مدیر مؤسسه ملی سلامت روان، نگرانی هایی در مورد افزایش دسترسی به روانگردان ها دارد

 

دکتر جاشوا گوردون، مدیر مؤسسه ملی سلامت روان، در اینباره گفت: مهمترین نگرانی این است که با استفاده بیرویه از روانگردان ها برای درمان، برخی از افرادی که می توانند از سایر روش های درمانی بهره مند شوند، به داروهای روانگردان روی بیاورند که هنوز نتایج اثبات شده ای ندارند.

همچنین استفاده از مجیک ماشروم و دیگر روانگردان ها روش با ثباتی نیست؛ زیرا واکنش افراد مختلف به آن یکسان نیست و می تواند تجربیاتی ناخوشایند (سفرهای بد یا در اصطلاح عامیانه فاز منفی) و اثرات مخربی روحی و روانی داشته باشد.

اعتقاد بر این است که تعداد آمریکایی‌هایی که از مشکلات سلامت روان رنج می‌برند از زمان شیوع همه‌گیری کووید-19 افزایش یافته است. بر اساس یک نظرسنجی در ماه مارس، حدود 32.2 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده از اضطراب یا افسردگی رنج می برند . این شامل نیمی از افراد 18 تا 24 ساله می شود.

 

گردآوری و ترجمه از تیم تحریریه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: themessenger.com و نیویورک تایمز و mprnews.org

 

تازه‌ترین اخبار جهان در حوزه قارچ‌ را در مجله خبری-آموزشی هاگ، دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا