اخبار عمومی و گزارش

اردوی علمی آشنایی با قارچ ترافل و نحوه درآمد زایی

ژان آنتلم بریلاسوارین دنبلان را الماس آشپزخانه لقب داده است

اردوی علمی آشنایی با قارچ ترافل و نحوه درآمد زایی، بیش‌ترین میزان مصرف قارچ دنبلان در رستوران‌ها، صنایع غذایی و روغن‌های معطر و نیز داروسازی است. سرآشپز معروف فرانسوی، ژان آنتلم بریلاسوارین، دنبلان را الماس آشپزخانه لقب داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری هاگ از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، در جهت آشنایی هرچه بیشتر مستعدان با مزیت‌های منطقه‌ای و پوشش‌های متنوع گیاهی و جهت‌دهی به فعالیت‌های نخبگانی و تحقیقاتی و همچنین آموزش و فراگیری نحوه تجاری‌ سازی و تبدیل آنها به مزیت‌های رقابتی، تور علمی آشنایی با قارچ ترافل (دنبلان کوهی) و نحوه درآمدزایی از آن به همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار می‌ شود.

مختصری درباره قارچ ترافل

ابن قارچ خوراکی را می‌توان به دلیل کمیاب بودن آن گران‌قیمت دانست. در گونه‌های مختلف به رنگ‌های قرمز تیره، خاکستری، سفید، بنفش و سیاه یافت می‌شود ولی لذیذترین نوع آن دارای پوست سیاه‌رنگ است. ۲ نوع سیاه‌وسفید این قارچ گران‌قیمت‌ترین قارچ‌های دنبلان زیرزمینی هستند.

جزییات برگزاری تور آشنایی با قارچ ترافل

در خصوص زمان و مکان برگزاری  رویداد اردوی علمی آشنایی، تور علمی آشنایی با قارچ ترافل (دنبلان کوهی) و نحوه درآمدزایی از آن، ۲۲ فروردین در منطقه سروستان برگزار می‌شود. متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام یا کسب اطلاعات بیشتر به سامان بنیاد نخبگان استان فارس مراجعه کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا