جهاد کشاورزی

اصفهان رتبه سوم تولید قارچ کشور

احمدرضا رئیس زاده، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، در خصوص کشت و تولید قارچ خوراکی در این استان گفت: استان اصفهان با دارا بودن بیش از 70 واحد صنعتی فعال و تولید بالغ بر 15 هزار تن قارچ دکمه ای به صورت سالیانه، از استان‌های برتر کشور در تولید قارچ به شمار می‌رود و مقام سوم را در این زمینه دارد.

او با بیان اینکه استان اصفهان بعد از تهران و البرز، رتبه سوم کشور در تولید قارچ خوراکی را دارد، اظهار کرد: پرورش و تولید قارچ خوراکی با توجه به اینکه در فضای بسته و مدیریت‌ پذیری انجام می‌شود، باعث افزایش راندمان تولید در واحد سطح، اشتغال‌زایی بالا، تولید در تمام فصول سال و گردش سرمایه با توجیه اقتصادی قابل قبول است.

وی بیان نمود که بیش از 890 نفر به طور مستقیم در مراکز پرورش قارچ این استان که بالغ بر 70 واحد میباشد، مشغول به کار هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، استان های جنوبی کشور و همچنین تهران را به عنوان مقصد فروش قارچ های تولیدی استان، نام برد و  از صادرات قارچ استان اصفهان به کشور عراق خبر داد.

رئیس‌ زاده اضافه کرد: کشت و پرورش قارچ خوراکی به سرمایه‌گذاری بالا، تخصص، تجربه و مدیریت منسجم برای تولید مستمر و اقتصادی نیاز دارد؛ سازمان جهاد کشاورزی نیز در طول سال‌های اخیر در راستای کمک به تولیدکنندگان تلاش کرده با حمایت‌های فنی و اعتباری به افزایش عملکرد و تولید باکیفیت‌تر قارچ خوراکی در سطح استان کمک کند.

لازم به ذکر است میزان تولید سالیانه قارچ دکمه ای در کشور حدود 200 الی 210 هزار تن می باشد.

 

منابع: خبرگزاری صدا و سیما – پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان

 

آخرین اخبار صنعت قارچ ایران و جهان را در سایت هاگ دنبال نمایید.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا