جهاد کشاورزی

نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی شد !

امروز سه شنبه 30 خرداد 1402 نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت محمدعلی نیکبخت را به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دادند. در جلسه امروز بعد از شنیدن برنامه های وزیر پیشنهادی و اظهار نظر نمایندگان موافق و مخالف و در نهایت استماع دفاعیه وی، رای گیری انجام شد که در نهایت با 198 رای موافق، 40 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در مجلس، آقای محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر جدید جهاد کشاورزی برگزیده شد.

محمدعلی نیکبخت در بین رجال سیاسی خیلی شناخته شده نیست؛ معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از سوابق محمدعلی نیکبخت است. پیش از این سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی بود که فروردین ۱۴۰۲ با توجه به ارزیابی‌های سال گذشته از سوی دولت برکنار و سیدمحمد آقامیری به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی معرفی شد.

وی قرار است سکاندار وزارتخانه‌ای شود که در سال‌های اخیر با بیشترین مشکلات و تنش‌ها دست‌ به گریبان بوده است! مهندس نیکبخت به عنوان وزیر در این وزارتخانه کار دشواری پیشرو دارد که یکی از مهمترین آنها تعیین قیمت خرید تضمینی فروش گندم است که بعد از حدود یک ماه و نیم از آغاز برداشت گندم در سطح کشور همچنان بلاتکلیف است و قیمت‌های پیشنهادی هم با انتقاد و اعتراض بسیاری کشاورزان روبرو شده است.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی
محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی

 

رییس جمهور هفته گذشته در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، مهندس محمد علی نیکبخت را برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
بنابر آئین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور یک ساعت فرصت داشت که با حضور در جلسه رای اعتماد از وزیر پیشنهادی دفاع کند، اما خود رئئیس جمهور در جلسه حاضر نشد و محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، به همراه تعدادی از اعضای کابینه در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی کشاورزی حضور پیدا کردند.

رسانه هاگ نیز به عنوان عضو کوچکی از جامعه کشاورزی کشور، آرزوی موفقیت برای ایشان و همچنین پیشرفت روزافزون برای صنعت کشاورزی ایران می نماید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا