کارآفرینی در حوزه قارچ

اعتبار ایجاد ۱۷۴ شغل به کمیته امداد آستارا

این اعتبار در جهت کارآفرینی برای ۱۷۴ مددجوی تحت پوشش نهاد اختصاص داده‌شده است

اعتبار ایجاد ۱۷۴ شغل به کمیته امداد آستارا اختصاص یافت. از این اعتبار طی روزهای گذشته، ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال پرداخت و برای ۱۱ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- بهرام تسلی نیا، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا طی بیانات خود ضمن اشاره به اختصاص ۳۵ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال اعتبار برای اشتغال‌زایی، افزود: این اعتبار در جهت کارآفرینی برای ۱۷۴ مددجوی تحت پوشش این نهاد در سال جاری اختصاص داده‌شده است..

حوزه‌ های مطرح‌ شده

وی در خصوص ظرفیت انسانی و حوزه‌های این طرح، اضافه کرد: تا پایان سال جاری با این اعتبار برای ۱۷۴ مددجو در حوزه‌های پرورش قارچ، دام و طیور، زنبورداری، کیوی کاری، خیاطی، شیرینی‌پزی و حرفه‌های کم‌هزینه خانگی شغل ایجاد می‌شود. ۲ هزار و ۶۰۱ خانوار با ۴۷۰۰ نفر جمعیت در آستارا تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند.

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال به طرح‌های اشتغال صندوق کارآفرینی امید آستارا

رئیس صندوق کارآفرینی امید آستارا ضمن اعلام این خبر، ادامه داد: از این میزان اعتبار در یک هفته گذشته، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای طرح‌های اشتغال روستایی پرداخت و زمینه اشتغال هفت نفر فراهم شد.

بابک نوری در رابطه با شرایط اعطای این تسهیلات گفت: تسهیلات اشتغال تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت می‌شود و بیشتر متقاضیان با دریافت آن، کارگاه‌های گلیم‌بافی، خیاطی و واحدهای صنفی راه‌اندازی کرده‌اند.

اعطای تسهیلات در سال‌های گذشته

رئیس صندوق کارآفرینی امید آستارا  در ادامه سخنان خود پیرامون روند طی شده در سال‌های گشته اضافه کرد: در سال ۹۶ با پرداخت ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات، برای ۱۲۰ نفر شغل ایجاد شد و متقاضیان می‌توانند به شرط احراز بیکاری، با ارائه مدرک مهارت از تسهیلات کارآفرینی با چهار درصد سود استفاده کنند.

گفتنی است شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی‌الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا