کارآفرینی در حوزه قارچ

کارگاه تولید و پرورش قارچ در روستای بزنج فعال می شود

روستای بزنج از توابع شهرستان اسفراین است

کارگاه تولید و پرورش قارچ به همت کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده روستای بزنج از توابع شهرستان اسفراین فعال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هاگ هاجر قادری مدیر کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده روستای بزنج شهرستان اسفراین به راه اندازی صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در روستای بزنج خبر داد و گف این صندوف در سال 97 و با 25 نفر عضو فعال شد که این اعضا ماهانه مبلغ 100 هزارتومان در این صندوق سرمایه گذاری کرده اند.

او ادامه داد: با همفکری اعضای کانون، طرح اقتصادی تولید و پرورش قارچ کلید خورد و بنا شد مجموع اعتبار صندوق برای اخذ وام سرمایه گذاری شود.

وی با بیان اینکه با سرمایه گذاری مبلغ پنج میلیون تومان در صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه تعاون موفق به دریافت 70 میلیون تومان وام با کارمزد چهاردرصد شدیم، اظهارکرد: در ابتدای کار فضایی به مساحت 70 مترمربع را برای مدت پنج سال رهن و اجاره کردیم.

قادری به خریداری تجهیزاتی همچون قفسه آهنی، ترازو، کولرگازی، اجاق گاز و کارتخوان اشاره کرد و گفت: پس از آماده شدن مکان پرورش قارچ که باید عایق بندی شود، کمپوست و خاک جنگلی و مواد ضدعفونی کننده خریداری می شود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده روستای بزنج شهرستان اسفراین گفت: این کارگاه حدود یک ماه دیگر به بهره برداری می رسد و در حال حاضر یک مربی از سازمان فنی و حرفه ای مشغول ارائه مباحث آموزشی به اعضای صندوق در خصوص نحوه تولید قارچ است.

مدیرعامل صندوق خرد زنان روستایی روستای بزنج گفت: این کارگاه به طور مستقیم برای سه نفر و به صورت غیر مستقیم برای 25 نفر اشتغالزایی می کند.

اخبار کارآفرینی در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا