اخبار تولید قارچ سراسر کشور

پرورش قارچ در مدارس استان سمنان

افتتاح فاز دوم واحد قارچ خوراکی درسمنان

 ۱۵ هزارو ۴۲۳ نفر امسال در بخش‌های مختلف مانند صنعت، فرهنگ و هنر، خدمات، کشاورزی و پرورش قارچ در مدارس استان سمنان، از آموزش‌های مهارتی آموزش فنی و حرفه‌ای استان، بهره‌مند شدند.

سیدحسین شاهچراغ با ابراز این خبر گفت: « اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان به مهارت جویان بخش صنعت در قالب ۲۰۱ حرفه و در بخش کشاورزی در قالب ۵۳ حرفه در سال جاری آموزش ارایه کرد. آموزش‌های مهارتی در زمینه ۸۲ حرفه در بخش فرهنگ و هنر و ۱۳۱ حرفه در بخش خدمات از سوی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان صورت گرفت.»

به گفته وی، آموزش‌های مهارتی در بین آحاد جامعه و در بخش‌های مختلف از جمله مناطق شهری، روستایی، دانش‌آموزان، قشرهای آسیب‌پذیر، عشایری، پادگان‌ها و زندان‌ها برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای در خصوص پرورش قارچ در مدارس استان سمنان اظهار کرد: این اداره‌کل در زمینه‌های مختلف مانند صنعتی، مکانیکی و کشاورزی در شاخه هایی مانند پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، کشت زعفران و کشت گلخانه‌ای و خدمات مانند صنایع‌دستی آموزش ارایه می‌دهد.

.وی ادامه داد: «مهارت‌آموزی نقشی مهم در کاهش آمار بیکاری، حفظ اشتغال و ایجاد اشتغالزایی دارد و این راهبرد مهم با اهتمام ویژه از سوی دولت و مسوولان دنبال می‌شود. بیکاری منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در تلاش است تا با ارایه آموزش‌های مهارتی در زمینه رفع معضل بیکاری نقش ایفا کند.»

استان سمنان دارای ۲۸۶ مرکز فعال آموزش دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه‌ای است و در امر تولید و پرورش قارچ بسیار فعال است. به طوری که در ماه پیش خبر از افتتاح چندین مرکز پرورش قارچ در این استان داده شد و در گذشته نیز فازهای مختلف  دهکده قارچ نجم در ایوانکی افتتاح شده بود.

 

فاز دوم دهکده قارچ نجم در ایوانکی با حضور وزیر جهاد کشاورزی کلنگ زنی شد.

کلنگ زنی فاز دوم دهکده قارچ نجم در بخش ایوانکی
کلنگ زنی فاز دوم دهکده قارچ نجم در بخش ایوانکی

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان محمود حجتی در جریان سفر کوتاه خود به شهرستان گرمسار، فاز دوم دهکده قارچ نجم در بخش ایوانکی را کلنگ زنی کرد.

این مجموعه در سه فاز با مجموع ظرفیت ۱۸۰۰ تن ایجادشده است که ظرفیت هر فاز بالغ‌بر ۶۰۰ تن تولید قارچ خوراکی را دارد. افتتاح دهکده قارچ “نجم ” در ایوانکی، یکی از برنامه‌های مهم سفر وزیر جهاد کشاورزی به گرمسار بود.

گفتنی است در خصوص بودجه اختصاص‌یافته به این طرح، فاز اول این واحد تولیدی بالغ‌بر ۴۵ میلیارد ریال هزینه شده است و تمام اعتبارات راه‌اندازی این واحد تولیدی از سوی بخش خصوصی تأمین‌شده است که رونق خوبی را در حوزه تولیدات قارچ خوراکی در استان سمنان ایجاد
می‌کند.

در خصوص اشتغال‌زایی این طرح در استان باید گفت، با راه‌اندازی این واحد تولیدی ۴۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۷۵ نفر غیرمستقیم صاحب شغل می‌شوند.

منبع: ایرنا

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا