اخبار تولید قارچ سراسر کشور

برداشت قارچ دکمه‌ای از نیشکر هفت‌تپه

پیش‌بینی می‌شود بیش از 4 تن قارچ از سالن‌های زری کشت برداشت شود

برداشت قارچ دکمه‌ای از نیشکر هفت‌تپه، علیرضا دورباشی‌ زاده مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هفت‌ تپه اعلام کرد که برداشت قارچ دکمه‌ای از سالن های پرورش این واحد تولیدی، آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 4 تن قارچ با کیفیت مطلوب، از سالن‌های زری کشت این شرکت، برداشت شود.

مدیر عامل کشت و صنعت نیشکر هفت‌ تپه به توضیح فرآیند تولید قارچ خوراکی در این واحد تولیدی پرداخت و گفت: برای تولید قارچ در واحد نیشکر هفت تپه، 3 آذر ماه امسال 15 تن کمپوست قارچ به 2 سالن به مساحت کلی 140 متر مربع منتقل و شرایط برای پرورش قارچ مهیا گردید.

وی با بیان اینکه برداشت قارچ در فلاش های مختلف تا 15 دی‌ ماه ادامه خواهد داشت، افزود: استاندارد برداشت محصول برای این حجم از کمپوست در سالن‌های تولیدی حدود 4 تن قارچ با کیفیت مطلوب است.

وی در ادامه بر توسعه طرح‌های غیرنیشکری هفت‌ تپه تأکید و اظهار کرد: این طرح‌ها می‌توانند به بهره‌ وری بیشتر منابع، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال کمک کند و به توسعه پایدار منطقه منجر شود.

مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه از کارکنان قسمت های غیرنیشکری قدردانی کرد و تلاش‌های آنها را در پیشبرد اهداف شرکت ستود و اظهار امیدواری کرد که این شرکت به جایگاه ممتازی در تولید محصولات متنوع غذایی دست یابد.

بر اساس گزارش برداشت قارچ دکمه‌ای از نیشکر هفت‌تپه، در کنار تولید شکر، محصولات غیرنیشکری هفت‌تپه این روز‌ها روند مطلوبی را طی می‌کنند؛ روندی که در مدیریت بخش خصوصی متوقف شده بود. کشت مرکبات در مساحت 20 هکتار، راه‌ اندازی حوضچه‌ های پرورش ماهی، راه‌اندازی گلخانه‌ها، تاکستان، پرورش بلدرچین و دامداری677 رأسی از جمله این طرح‌هاست؛ چندی پیش نیز حدود 24 تن ماهی از استخر‌های ماهی این شرکت برداشت شد.

تا پیش از پیوستن هفت‌ تپه به شرکت هفت طرح، این واحد نیشکری با 50 درصد ظرفیت تولیدی فعالیت می‌کرد؛ اما حالا هم حوزه کشاورزی و هم صنعت، به سمت تولید حداکثری در حرکت است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا