اخبار صنعت قارچحوادث صنعت قارچ

انفجار بمب در ديرالزور سوريه

منابع محلی در استان دیر الزور در شرق سوریه از کشته و زخمی شدن ۴۶ نفر براثر انفجار بمبی در منطقه کباجب این استان خبر دادند. این بمب در مسیر کامیون حامل کارگران محلی که برای جمع آوری قارچ دنبلان به مناطق کویری رفته بودند، منفجر شده است.

به گزارش هاگ؛  این چندمین خبر از کشتار کارگران قارچ چین است که این روزها از سوریه می‌شنویم. کشتار 53 نفر در  جنوب شرق شهر «السخنه» در شرق استان حمص (مرکز سوریه)، و 4 نفر و زخمی شدن 10 تن دیگر در تدمر در شرق استان حمص و  10 کشته و 12 زحمی در بیابان‌های استان حماه اخباری بوده که طی یک ماه گذشته مخابره شده است.

انفجارهای جاده تدمر – دیرالزور به ویژه در اطراف شهر‌های السخنه و کباجب به طور مستمر رخ می‌دهد که به نظر می‌رسد عناصر فراری گروهک داعش آن‌ها را در مسیر تردد خودرو‌ها کار می‌گذارند. در ماه گذشته نیز بعضی از افراد گروهک داهش در حمص 63 نفر را در این منطقه به رگبار بستند که به کشته و مجروح شدن آنها منجر شد.

داعش با توجه به ارزش مالی این قارچ‌ها تلاش می‌کند مردم محلی که به دنبال جمع آوری قارچ دنبلان هستند را از این ثروت الهی محروم کند و از نظر اقتصادی به کشور لطمه بزند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا