جهاد کشاورزی

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کارخانه قارچ اورامان سبز

محمد علی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی روز جمعه ۱۲ آبان ماه بعد از افتتاح چند پروژه مهم در مریوان، راهی شهرستان سروآباد شد و از مجتمع پرورش قارچ اورامان سبز این شهرستان بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در جریان دور دوم سفر رئیس جمهور به استان کردستان همراه وی به این استان آمده است تا چندین طرح کشاوری را افتتاح و روند اجرایی تعدادی از پروژه ها را پیگیری نماید و همچنین از نزدیک در جریان مشکلات پیش روی کشاورزان استان قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود به سروآباد با بهره برداران و کشاورزان که به استقبال ایشان آمده بودند دیدار نمود. سپس برنامه های کاری خود را دنبال نمود که بازدید از مجتمع کشاورزی اورامان سبز (قارچ هستی) یکی از همین برنامه ها بود.

مجتمع کشت و پرورش قارچ اورامان سبز با ظرفیت 2000 تن در سال و اشتغال زایی برای 180 نفر، با سرمایه گذاری 240 میلیارد ریال در سال 1401 به بهره برداری رسید. هدف از این بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کارخنه قارچ هستی، تامین اعتبار برای توسعه دیگر بخش های این مجموعه، از جمله تولید کمپوست قارچ و خاک پوششی بود.

وزیر جهاد کشاورزی در کردستان در مدت سفر خود از مگا پروژه ها و طرحهای زیادی بازدید و افتتاح نمود که این سبب ارتقاع شاخص های بهروری بخش کشاورزی استان کردستان می شود. همچنین در این سفر اعتبار مورد نیاز برخی از طرحها بطور ویژه توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی لحاظ گردید.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کارخانه قارچ اورامان سبز (قارچ هستی)
بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کارخانه قارچ اورامان سبز (قارچ هستی)

 

رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح 16 کلان پروژه، صبح روز پنجشنبه 11 آبان، وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

 

منبع: ایرنا – برنا

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا