جهاد کشاورزی

برگزرای دوره آموزشی مهارتی پرورش قارچ در میبد

آموزش تولید قارچ توسط جهاد کشاورزی

سومین دوره آموزشی مهارتی پرورش قارچ خوراکی، در شهر میبد واقع در استان یزد، در حال برگزاری می باشد.

سمیه اسماعیلی کیا رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان میبد، از برگزاری سومین دوره آموزشی پرورش قارچ خوراکی با حضور مدیر جهاد کشاورزی استان و سرپرست نماینده ولی فقیه، برای متقاضیان و علاقمندان کشت و پرورش قارچ در ساختمان مدیریت جهاد شهرستان میبد، خبر داد.

 

اسماعیلی کیا اضهار کرد: تورم را می توان با رشد در بخش تولیدات کشاورزی و بالا بردن امنیت غذایی جامعه، کنترل کرد؛ که پیش نیاز آن توسعه مشاغل خانگی به وسیله آموزش و حمایت می باشد. قارچ یکی از منابع ارزشمند پروتئینی است که میتوان آن را درحداقل فضای موجود و در مدت زمانی محدود، پرورش داد. قیمت قارچ از گوشت و مرغ کمتر است و به سرمایه و منابع کمتری برای تولید، نیازمند است.

 

وی اظهار کرد: دوره آموزشی مهارتی ترویجی پرورش قارچ خوراکی، به صورت تئوری و عملی از نیمه آبان ماه سال جاری در محل ساختمان مدیریت جهاد آغاز شده که با استقبال خوبی از سوی علاقمندان مواجه شده است و قرار است تا در جلسات آخر بازدید آموزشی (جلسه عملی) برای افراد حاضر در دوره برگزار شود.

او افزود: این دوره آموزشی با درج اطلاعیه و فراخوان متقاضیان و رسیدن تعداد فراگیران به حد نصاب، برگزار گریده و قرار است تا آخر بهمن ماه ادامه یابد؛ در پایان دوره نیز برای شرکت کنندگان، گواهینامه مهارت صادر می‌شود.

 

اسماعیلی کیا از فعالیت 5 واحد خانگی پرورش قارچ دکمه ای در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به برگزاری “بازارچه مزرعه تا سفره” توسط جهاد کشاورزی، محصولات تولیدی واحدها بدون واسطه به مردم عرضه میشود که باعث رضایتمندی تولید کنندگان قارچ خانگی و همچنین خریداران گردیده است.

علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در ادامه دوره که به صورت عملی در روزهای آینده برگزار می‌گردد و همچنین دوره های آتی، به اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میبد مراجعه نمایند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما – اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میبد

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا