اخبار عمومی و گزارش

برگزاری جشنواره قارچ در استان گلستان

اولین جلسه هم‌اندیشی برگزاری جشنواره قارچ با حضور دستگاه‌های مختلف استان گلستان

شعبان شتایی رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مزایای اقتصادی کشت و پرورش قارچ را بیشمار دانست و گفت: نخستین جشنواره قارچ قرار است در استان گلستان برگزار می‌شود.

شعبان شتایی صبح دوشنبه 13 اردیبهشت 1402 اظهار کرد: کنگره ملی باغبانی به مدت 3 روز از تاریخ 27 الی 30 شهریورماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می‌شود.

وی ارائه حدود 600 مقاله علمی مرتبط با باغبانی، بازدید میدانی یک روزه از دستاوردهای باغبانی و باغات گلستان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب را از برنامه‌های کنگره ملی باغبانی برشمرد و افزود: در حاشیه کنگره نمایشگاه باغبانی نیز با حضور شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان با اشاره به اینکه تا امروز جلسات و مکاتبات زیادی در سطح ملی و استانی برای برگزاری هرچه بهتر کنگره باغبانی برگزار شده است، ادامه داد: از افراد شرکت‌کننده در این همایش اعم از بخش خصوصی و دولتی انتظار داریم با حضور فعال خود ما را در برگزاری هر چه بهتر کنگره یاری کنند.

شتایی برگزاری کنگره باغبانی به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان را فرصتی مهم برای بررسی چالش‌ها، ظرفیت‌ها و مسائل حوزه باغبانی در استان دانست و اضافه کرد: در روز اول برگزاری کنگره  باغبانی نشستی با موضوع موانع حقوقی برگزار خواهد شد.

شعبان شتایی رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزاری جشنواره قارچ
شعبان شتایی رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

 

وی با بیان اینکه وزیر کشاورزی و وزیر علوم در کنگره ملی باغبانی استان گلستان حضور خواهند داشت، گفت: اگر مجموعه‌های مرتبط با بخش باغبانی تمایل به برگزار کردن نشست داشته باشند، دانشگاه منابع طبیعی گرگان از این موضوع استقبال کرده و آمادگی کامل خود را برای برگزاری این جلسات اعلام می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان با اشاره به اهمیت توسعه کشت قارچ در تامین غذا و اشتغالزایی از برگزاری اولین جشنواره قارچ به میزبانی استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: اولین جلسه هم‌اندیشی برگزاری جشنواره قارچ با حضور دستگاه‌های مختلف استان، امروز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان برگزار و زمان دقیق و شرایط شرکت در جشنواره پس از مشورت با اعضا به اطلاع عموم خواهد رسید.

منبع: ایسنا

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا