اخبار عمومی و گزارش

برگزاری جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان

تعیین تکلیف منابع طبیعی و قارچ ترافل در دستور کار این جلسه قرار گرفت

در نخستین جلسه امسال شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان، راه های مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت گرگان بررسی شد.

به گزارش هاگ به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز گلستان، پیگیری مصوبات جلسه قبل از جمله ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت گرگان و همچنین موضوع آتش سوزی جنگل ها، تعیین تکلیف اراضی بقاع متبرکه و منابع طبیعی، و قارچ ترافل در دستور کار این جلسه قرار گرفت.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در روستای زیارت ۵ هزار واحد مسکونی غیر مجاز ایجاد شده است که در کنار برخورد با متخلفان توانستیم با راه اندازی ایستگاه بازرسی و تشدید کنترل و نظارت ها، ساخت و ساز در روستای زیارت را متوقف کنیم.
حیدر آسیابی یکی از علت های این افزایش را بی توجهی متولیان امر در حوزه گردشگری دانست و گفت: با تشکیل کارگروه رفع موانع گردشگری روستای زیارت به اهالی منطقه قول می‌دهیم طبق قانون، حقوق عامه پیگیری شود.
رئیس کل دادگستری گلستان همچنین گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها هر ساله روند صعودی دارد و به نظر می‌آید رویکردها انفعالی است در حالی که باید قبل از وقوع، برنامه‌ریزی و امکانات لازم را فراهم کرد و تلاش شود تا آتش سوزی رخ ندهد.
آسیابی افزود: اگر امسال چه در حوزه وقوع و چه در کنترل آتش سوزی قصور یا ترک فعل اتفاق بیفتد به هیچ عنوان مصالحه ای نخواهیم داشت.

نخستین جلسه امسال شورای حفظ حقوق بیت المال استان در اداره کل دادگستری گلستان برگزار شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا