جهاد کشاورزی

اولین نشان استاندارد برای تولید قارچ خوراکی در قزوین

ظرفیت تولید هزار و ۲۰۰ تنی قارچ خوراکی در قزوین

مسوول گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: اولین نشان استاندارد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی برای قارچ خوراکی دکمه ای در این استان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از ایرنا  محمد پیله فروش مسوول گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهادکشاورزی استان قزوین  روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر  این واحد تولیدی از بهترین واحدهای تولید قارچ خوراکی کشور در استان قزوین به شمار می رود که ظرفیت تولید هزار و ۲۰۰ تن قارچ در سال را دارد و  بخشی از محصول تولیدی خود را نیز به خارج از کشور صادر می کند.

این مسوول اضافه کرد: برای صدور نشان استاندارد محصولات کشاورزی علاوه بر نظارت دوره ای و نمونه برداری توسط کارشناسان کنترل کیفیت، حد مجاز سموم دفع آفات کشاورزی و فلزات سنگین و نیترات نیز باید لحاظ شود.

مسوول گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: این واحد ها تحت نظارت کلینیک های گیاه پزشکی به عنوان مدیر کنترل کیفیت و شرکت های بازرسی از محصولات کشاورزی قرار دارند.

او در خصوص اولین نشان استاندارد اظهار داشت: این نشان همچنین سال گذشته برای سه محصول گوجه فرنگی، سبزیجات برگی و انگور در استان قزوین صادر شده بود.

صادرات محصولات کشاورزی قزوین

پیله فروش پیش بینی کرد: در سال جاری برای بیش از ۱۰ محصول کشاورزی دیگر استان نیز این نشان صادر می شود.

مسوول گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهادکشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: نشان استاندارد محصولات کشاورزی اطیمنان مردم به مصرف آنها را بالا برده و زمینه توسعه صادرات محصولات باغی و گلخانه ای را فراهم می آورد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا