اخبار عمومی و گزارش

تولید سالانه بیش از ۲۶۰ میلیون تن تولیدات کشاورزی در کشور

بخش مهمی از این دستاورد بزرگ را می‌توان مدیون کشاورزی دانش‌بنیان دانست

معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از تولید سالانه بیش از ۲۶۰ میلیون تن تولیدات کشاورزی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هاگ- معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در بیست و هشتمین دوره معرفی و تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی استان قم که در سالن همایش‌های شهرداری قم و با حضور مقامات استانی برگزار شد، عنوان کرد: آنچه در این ۴۰ سال کشور  را سرپا نگه‌داشته، امنیت غذایی است که بخش بزرگی از آن بر عهده بخش کشاورزی و کشاورزان بوده است.

افزایش ۱۰ برابری تولیدات کشاورزی

علی‌اکبر مؤیدی در رابطه با پیشرفت تولیدات کشاورزی از دوران انقلاب تصریح کرد: در ابتدای انقلاب فقط ۲۶ میلیون تن تولیدات کشاورزی
داشتیم که در حال حاضر این عدد به بیش از ۲۶۰ میلیون تن رسیده است.

بخش مهمی از این دستاورد بزرگ را می‌توان مدیون کشاورزی دانش‌بنیان دانست که بر اساس نظام تحقیقات، نظام نوآوری و نظام دانش و اطلاعات پایه‌ریزی شده است.

چنانچه در شرایط کنونی کشور شاهد تولید بسیار خوبی در محصولات زراعی، باغی، دامی، پرورش قارچ و محصولات کشاورزی شاهد هستیم، به دلیل اتفاق  خوبی است که بین حوزه‌های تحقیقاتی، آموزشی، ترویجی و اجرایی افتاده است.

مؤیدی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: کشاورزان ما اطلاعات به‌روز و خوبی دارند که این اطلاعات به تولید و تجاری‌سازی منجر کرده‌اند، این اتفاق نمی‌ افتاد مگر اینکه کشاورز را بر مبنای کشاورزی دانش‌بنیان قرار بدهند، اگر در تولیدات کشاورزی محصولی مانند گندم که یکی از محصولات راهبردی محسوب می‌شود، به عملکرد بالای ۱۲ هزار تن در هکتار می‌رسیم به دلیل اطلاعات و تلاش کشاورزان است.

خودکفایی در تولید گندم و شکر

معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در رابطه با روند رو به رشد این صنعت گفت: کشاورزی در تمام این سال‌ها ازنظر منابع خاک و آب با مشکلاتی مواجه بوده اما همچنان محکم در جای خود ایستاده و به‌کار خود ادامه می‌دهد و به امنیت غذایی کشور کمک می‌کند، ما در بسیاری از محصولات مانند گندم و شکر یا به خودکفایی رسیده‌ایم و یا به خودکفایی نزدیک هستیم، می‌توان از کشاورزی این انتظار را داشت که روزبه‌روز وضعیت بهتری داشته باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا