اخبار عمومی و گزارش

جنگل‌کاری ۸۲ هکتار در گالیکش برای ۱۶ تن «قارچ ترافل»

مساحت عرصه‌های منابع ملی شهرستان ۶۳ هزار نفری گالیکش ۵۲ هزار هکتار است

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از خبرنگار فارس در گرگان، صفر سیجانی اظهار کرد: امسال ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح استان از سوی منابع ملی کشور تخصیص‌ یافته که سهم شهرستان گالیکش از این اعتبارات ۴۰ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: شهرستان گالیکش دارای ۵۳ هزار هکتار اراضی ملی بوده و ۱۷ هزار هکتار نیز وسعت پارک ملی گلستان بوده که حفاظت از آن بر عهده خود پارک ملی است.

وی افزود: با توجه مرتفع و کوهستانی بودن محدوده ۵۸ هکتاری مورد نظر برای جنگل‌کاری، غرس نهال‌ها تا فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، واکاری و غرس چهار هزار اصله نهال جدید در فضای سبز حاشیه جاده گالیکش به تنگ راه به طول ۲۵ کیلومتر و توزیع پنج هزار اصله نهال غیرمثمر برای اجرای طرح زراعت چوب در سطح نیم هکتار به‌منظور ایجاد اشتغال و تأمین چوب مورد نیاز واحدهای تولیدی از دیگر برنامه‌های در دست انجام اداره منابع طبیعی این شهرستان است.

توسعه و زیبا سازی

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش با تبریک هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۱ اسفند)، اضافه کرد: با هدف توسعه و زیبا سازی معابر و فضاهای شهری، توزیع ۲۴ هزار و ۲۰۰  اصله نهال غیر مثمر در این شهرستان آغازشده است.

سیجانی از شناسایی تخریب و تصرف بیش از ۲۴ هکتار از عرصه‌های منابع ملی گالیکش در سال جاری خبر داد و اظهار داشت که تاکنون ۲ هکتار از این عرصه‌ها رفع تصرف‌ شده و پرونده بقیه موارد نیز در دست پیگیری و اقدام است.

وی، جلوگیری از ۱۴ مورد چرای غیرمجاز دام، اطفای ۴۰ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی به مساحت ۷۴ هکتار، کشف و ضبط ۱۳ مترمکعب چوب قاچاق و نیز کشف ۱۰۴ کیلوگرم قارچ ترافل، ۶۰۰ کیلوگرم زغال و هزار و ۶۱۰ کیلوگرم بذر بلوط قاچاق از پنج متخلف را از مهم‌ترین اقدامات یک ساله یگان حفاظت اداره منابع طبیعی گالیکش عنوان کرد.

مساحت عرصه‌های منابع ملی شهرستان ۶۳ هزار نفری گالیکش ۵۲ هزار هکتار است ضمن اینکه پارک ملی گلستان با مساحت ۱۷ هزار هکتار نیز در حوزه این شهرستان قرار دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا