اخبار عمومی و گزارش

صدور پروانه بهره برداری واحدهای تولید قارچ و صنایع مرتبط

اخبار و ضوابط اخذ مجوزها و پروانه بهره برداری برای فعالان صنعت قارچ کشور

اخبار مربوط به صدور پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و مشاغل فعال در صنعت قارچ کشور، در این صفحه به اطلاع شما همراهان گرامی خواهد رسید.


برگزاری جلسه بررسی فرآیند صدور پروانه توسعه واحد تولید اسپان قارچ خوراکی

(1403/01/26)

جلسه بررسی فرآیند صدور پروانه توسعه واحد تولید اسپان قارچ خوراکی، روز یکشنبه 26 فروردین 1403 در درگاه ملی مجوزها و سامانه سماک برگزار گردید.

جلسه بررسی فرآیند صدور پروانه توسعه واحد تولید بذر قارچ (اسپان) در درگاه ملی مجوزها و سامانه سماک با حضور دکتر الهام فتاحی فر مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی، به همراه قدیمی رئیس گروه قارچ و نمایندگان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و مرکز فناوری اطلاعات در دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی برگزار شد.

 

منبع: روابط عمومی معاونت امور باغبانی


صدور پروانه بهره برداری قارچ خوراکی با ظرفیت ٣٥٠ تن

(1401/09/10)
به گزارش هاگ، استاندار مازندران خبر از صدور پروانه بهره برداری واحد کشت و تولید قارچ خوراکی با ظرفیت ٣٥٠ تن در این شهرستان داد. ولی تصریح کرد که در طی یک سال گذشته، پروانه بهره برداری ۱۱۵ گلخانه باسطح زیرکشت ۱۷۲ هزار مترمربع در استان مازندران صادر شده است.
پروانه بهره برداری واحدتولید قارچ خوراکی

سید محمود حسینی پور خبر از پرداخت ۱۱ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان تسهیلات در سفر استانی آقای رئیسی، رئیس جمهور وقت، برای افتتاح یا توسعه ۶۴۶ پروژه اقتصادی داد و افزود: حمایت از اجرای طرح‌های اقتصادی اولویت دار نیازمند تسهیلات و افزایش تولید و اشتغال از اهداف این طرح است.

وی خاطر نشان کرد که دو هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سفر استانی رئیس جمهور به شهرستان مازندران اختصاص یافته گفت: تاکنون به هشت هزار و ۱۹۱ نفر هزار  نفر مبلغ ۱۹۱ میلیارد تومان معادل ۴۱ طرح تسهیلات پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به تصویب دو هزار و ۲۲۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل جز بند ب تبصره ۱۶ تسهیلات اشتغال زایی از جمله صدور پروانه بهره برداری قارچ خوراکی و سایر محصولات کشاورزی و کارآفرینی، به استان مازندران تاکید کرد که در سال قبل ۳۶ هزار و ۶۶۵ اشتغال در استان ثبت شده که بیش از ۸۰ درصد آن در نیمه دوم سال بوده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران دومین استان در زمینه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ بود، رقم تسهیلات پرداختی در این بخش را هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: تاکنون ۳۵ پروانه بهره برداری دام با ظرفیت هفت هزار و ۲۴۱ رأس در استان صادر شده است.

حسینی پور یادآور شد: همچنین در بخش شیلات هفت فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت پرورش ١٦٠ تن در استان صادر شده و در بخش طیور نیز ۱۳۴ فقره پروانه با ظرفیت سه میلیون و ۴۸۱ هزار و ۹۵۰ قطعه صادر شده است.

وی صدور پروانه بهره برداری گلخانه به تعداد ١١٥ فقره با سطح زیر کشت ۱۷۲ هزار و ٧٤١ متر مربع و صدور بهره برداری قارچ خوراکی به تعداد یک فقره با ظرفیت ٣٥٠ تن در زیر بخش زراعت را از دیگر دستاوردهای اقتصادی دولت در استان دانست.

منبع: خبرنگار مهر


برای دریافت مشاوره با کارشناسان و متخصصان جهت راه اندازی سالن پروررش، اخذ مجوزها، افزایش راندمان تولید، مبارزه با آفات و بیماری ها، دریافت تسهیلات و … به بخش مشاوره هاگ مراجعه فرمایید.

 

تمامی اخبار عمومی و گزارشات صنعت قارچ کشور را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا