اخبار عمومی و گزارش

خطر مرگ به خاطر یک مشت قارچ بومی

پایان ۱۰ ساعت جستجو در جنگل برای پیدا شدن جوان میاندورودی

به گزارش هاگ از فارس نیوز، سرپرست انتظامی شهرستان میاندورود خبر از پیدا شدن جوان ۲۰ ساله در جنگل های داربکلاء داد که در جستجوی قارچ بومی جنگلی خطر مرگ را به جان خریده بود.

شهرام باقری گلودری بیان داشت که شهرام باقری گلوردی اظهار داشت: ساعت ۱۹ چهاردهم آبان ماه با اعلام مفقودی این جوان، بدون درنگ اقدامات پلیسی لازم برای پیدا کردن وی در دستور کار ماموران قرار گرفت. در تحقیقات میدانی ماموران پلیس متوجه شدند که وی و دوستانش برای چیدن قارچ بومی جنگلی (زرد کیجا) به جنگل رفته‌اند و او که از دوستانش جدا شده، در جنگل گم شده است.

سرپرست انتظامی شهرستان میاندورود افزود: با توجه به حساسیت موضوع به تمامی یگان‌های انتظامی پلیس خبر داده شود علاوه بر نیروهای انتظامی، هلال احمر و دیگر نیروهای محلی برای یافتن او به جستجو در محدوده جغرافیایی روستای محل و جنگل‌های اطراف پرداختند. سرانجام با تلاش مشترک تمامی نیروهای جستجوگر و عزم جدی مأموران، جوان ۲۰ ساله در فاصله ۱۰ کیلومتری جنگل، پیدا شد و به آغوش خانواده‌اش باز گشت.

باقری به خانواده‌ها توصیه کرد با توجه به فصل رویش قارچ بومی جنگلی، در تشخیص قارچ دقت کنند که قارچ سمی را با قارچ خوراکی اشتباه نگیرند و در گروه‌های کوچک حرکت نمایند. به علاوه از آنجا که این قارچها جزو سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند و بسیاری از گونه‌های در معرض انقراض هستند، از چیدن بیش از حد و بدون استاندارد آنها بپرهیزند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا