جهاد کشاورزی

دوره آموزشی ترویجی پرورش قارچ در آبادان

این دوره با هدف توانمندسازی زنان روستای و خانه دار در زمینه اشتغال‌زایی برگزار شد

حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهر آبادان از برگزاری دوره آموزشی ترویجی پرورش قارچ خوراکی، برای بانوان حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) در شهر آبادان خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: دوره آموزشی ترویجی یک روزه با عنوان پرورش قارچ خوراکی برای بانوان حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب (س)، واقع در محله کوی ذوالفقاری شهر آبادان برگزار شد.

حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهر آبادان افزود: در این دوره که با هدف توانمندسازی زنان روستای و خانه دار در زمینه اشتغال‌زایی برگزار شد، به مسائلی از جمله اهمیت قارچ خوراکی برای رژیم غذایی، انواع قارچ‌های خوراکی مصرفی، آشنایی با سالن کشت و پرورش قارچ، ساختمان و محوطه و تجهیزات و برآورد سرمایه اولیه و بازدهی کشت قارچ و همچنین شرایط مساعد برای رشد و پرورش قارچ خوراکی پرداخته شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهر آبادان گفت: این دوره آموزشی ترویجی توسط مرکز خدمات غیردولتی 115 برای 20 نفر روز از بانوان اجرا شده است. برای آشنایی با پروسه تولید خانگی قارچ مقاله پرورش قارچ در منزل را مطالعه کنید. برگزاری کلاس های آموزشی تولید قارچ فرصت مناسبی برای علاقمندان و سرمایه گذاران قارچ خوراکی است. البته اولین گام آموزش و حضور در کلاس های این چنین است. بعد از کلاس های آموزشی فرد علاقمند برای دانش افزایی باید یک دوره کارآموزی در یکی از مزارع تولید قارچ طی کند.

منبع: ایانا

آشنایی با پرورش قارچ های خوراکی دکمه ای در آبادان

به گزارش هاگ از خبرنگار ایانا از خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: کارگاه مهارتی یک روزه پرورش قارچ خوراکی دکمه ای برای علاقه مندان در محل مدیریت جهاد کشاورزی آبادان اجرا شد.
حسن دشتی نژاد با بیان اینکه این دوره های مهارتی سبب اشتغال زایی و افزایش تولید میگردد افزود: این دوره برای ٢٦ نفر از علاقه مندان برگزار شده که مواردی چون تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی سالن پرورش، از داشت و برداشت تا بازاریابی و فروش قارچ دکمه ای به تفصیل بیان شد. دوره آشنایی با پرورش قارچ های خوراکی دکمه ای در آبادان برگزار شد.
در صورتی که تمایل به تهیه لوازم مورد نیاز برای تولید قارچ دارید، به فروشگاه هاگ مارکت مراجعه فرمایید یا از مشاوران زبده ما کمک بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا