جهاد کشاورزی

میزان تولید قارچ در استان کرمانشاه

تولید سالانه قارچ خوراکی استان کرمانشاه

رحمان فیض‌ قربانی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد: میزان تولید سالانه قارچ خوراکی دکمه ای، در واحدهای تولید قارچ استان، 3177 تن می باشد.

این میزان تولید قارچ در 219 سالن پرورش قارچ واقع در استان، با مجموع سطح زیر کشت 18.5 هکتار، بدست می آید.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: سالن های پرورش قارچ استان، ظرفیت و توانایی 5 دوره کشت را در سال دارند.

همچنین فیض‌ قربانی بیان کرد: در واحد های تولید قارچ فعال استان، فقط قارچ دکمه ای تولید می شود و قارچ های دیگر (قارچ های خوراکی دیگر و قارچ های دارویی) در این استان کشت نمیشود.

ظرفیت میزان تولید قارچ بر روی قارچ دکمه ای متمرکز بوده و قارچ های اگزوتیک در این استان کشت نمی‌شود.

تراکم مزارع پرورش قارچ کرمانشاه

وی اضافه کرد: بیشترین واحدهای تولید قارچ استان در مرکز استان یعنی شهرستان کرمانشاه و اطراف آن احداث و راه اندازی شده است.

در دیگر شهرستان‌ های استان نیز کم و بیش واحد تولید قارچ فعال هستند و تنها در شهرستان‌ های منطقه اورامانات و ثلاث باباجانی، واحد پروش قارچ وجود ندارد.

قارچ های تولید شده در واحدهای استان، در بازار های خود استان توزیع میشوند و به فروش میرسند و بخشی از تولیدات نیز به عراق صادر میشود.

پرداخت تسهیلات به متقاضیان احداث و راه‌اندازی پرورش قارچ در کرمانشاه

فیض‌ قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه درباره برنامه توسعه واحدهای پرورش قارچ استان کرمانشاه گفت:

متقاضیان احداث و راه اندازی پرورش قارچ بصورت صنعتی (مساحت بالاتر از 6000 متر مربع)، به شرط داران بودن مجوز، زمین، آب، گاز و برق، میتوانند تسهیلاتی حمایتی دریافت نمایند.

وی کشت و پرورش قارچ را کسب و کاری زودبازده برشمرد و از درآمدزایی بالای آن سخن گفت: با توجه به هزینه های کم سرمایه گذاری در زمینه ایجاد واحدهای پرورش قارچ، سرمایه گذاری در این عرصه می تواند درآمدزایی بالایی برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد، ضمن اینکه به دلیل دسترسی استان به بازارهای صادراتی می تواند ارز آوری مناسبی برای کشور داشته باشد.

 

منبع: ایسنا

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا