اخبار تولید قارچ سراسر کشور

سالانه ۴۱۰ تن قارچ خوراکی در میاندوآب تولید می‌شود

تولید قارچ خوراکی در این شهرستان برای ۴۳ نفر به طور مستقیم فراهم کرده است

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: به طور میانگین در سه مرحله کشت، ۴۱۰ تن قارچ خوراکی به صورت سالانه در این شهرستان تولید و به بازار عرضه می شود.

‍ علی دیانتی روز سه شنبه اظهار کرد: ۲۰ واحد فعال پروش قارچ خوراکی به مساحت ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع در میاندوآب وجود دارد.

وی افزود: تولید قارچ خوراکی در این شهرستان برای ۴۳ نفر به طور مستقیم و برای ۸۰ نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اضافه کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان قارچ خوراکی، در سال جاری، ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره بانکی در قالب مشاغل خانگی پرداخت و چهار واحد تولیدی نیز در مجموع جهت دریافت مبلغ چهار میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات بنیاد علوی معرفی شده است.

دیانتی تولید محصولات گلخانه‌ای و پروش قارچ را ظرفیت مناسبی برای افزایش تولید در واحد سطح، اعلام کرد و گفت: با مشاوره فنی و ارایه تسهیلات در بخش گلخانه‌ای و قارچ می توانیم در این بخش جهش بالایی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: قارچ‌های خوراکی ارزش غذایی بالایی دارند و به همین دلیل می توانند در کنار سبزیجات پرخاصیت ‌میهمان همیشگی سبد غذایی خانواده‌ها شوند.

وی هدف از تولید قارچ را فراهم کردن فرصت‌های مناسب جهت سرمایه‌ گذاری و اشتغال‌ زایی، افزایش بهره‌ وری و تولید محصولات کشاورزی برشمرد و نیاز به فضا و سرمایه کم، زود بازدهی محصول، راندمان بیولوژیکی بالا، امکان تهیه مواد اولیه در داخل کشور و صادرات محصول را از مزایای پرورش و تولید قارچ دانست.

میاندوآب سالانه با تولید نزدیک به یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی رتبه آذربایجان‌غربی را دارد.

دشت حاصلخیز میاندوآب دارای ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت شامل ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم با تنوع کشت ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی است.

منبع: ایرنا

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا