آموزش تولید و پرورش قارچ

صفر تا صد فروش قارچ به رستورانها

چطور به رستورانها قارچ بفروشیم؟

بازارهای میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، و فروشگاه‌های مواد غذایی همگی گزینه‌های مطلوبی برای فروش قارچ هستند؛ اما رستوران های محلی مشتریهای ایده آلی محسوب می‌شوند، زیرا آنها خریداران دائمی قارچ هستند و حتی اگر با قیمت پایین‌تری قارچ ها را به آنها عرضه کنید به نفع شما است. چون می‌توانید مطمئن باشید که همیشه درآمد ثابت ماهانه دارید.

البته فروش به رستوران ها کمی دشوارتر است، زیرا آنها اغلب خواهان کیفیت و ثبات بیشتری هستند و به روزها و زمان های تحویل خاصی نیاز دارند. عموما برای رستوران ها مهم است که شما متعهد باشید و به صورت مداوم محصولات تازه با کیفیت به آنها ارائه دهید. به علاوه، بسته به نوع و اعتبار رستوران، ممکن است بعضی از آنها گاهی با تاخیر و به صورت چک به شما پول بدهند.

برای فروش قارچ به رستوران ها به چه چیزی نیاز دارم؟

برای فروش قارچ به رستوران‌ها، باید تجربه پرورش قارچ و مجموعه‌ای از اطلاعات مربوط به تولید و پرورش قارچ را داشته باشید. عموما سرآشپزها می‌توانند به راحتی کیفیت قارچ را تشخیص دهند، بنابراین لازم است درباره ارگانیک بودن و داشتن استاندارد محصولات قارچی خود به آنها اعتماد کافی بدهید.

قبل از شروع فروش قارچ به رستوران‌ها، مطمئن شوید که می‌توانید از عهده سفارش‌هایتان را برآورده کنید. اگر یک ویزیتور هستید با چندین مزرعه‌دار  در تماس باشید و در صورت لزوم بتوانید محصول را از مزرعه دیگری سفارش دهید. به علاوه به طور مرتب کیفیت محصول مزارع را بررسی کنید تا پس از مدتی دچار افت محصول نشود و مشتری‌تان ناراضی نگردد.

اگر خود شما صاحب مزرعه هستید، به اندازه توان‌تان تعهد بدهید. به علاوه با دوستان دیگری که از کیفیت محصول‌شان مطمئن هستید در ارتباط باشید تا در صورت نیاز از آنها کمک بگیرید. به خاطر داشته باشید تعهد در فروش به رستورانها بسیار مهم است. زیرا اگر به موقع محصول را به آنها نرسانید، پخت غذا را دچار مشکل نموده و اعتبار رستوران را در نزد مشتریانش خدشه‌دار کرده‌اید و این به سختی قابل جبران است.

ابتدا با یک رستوران قرارداد ببندید، پس از آن که مطمئن شدید درک درستی از نیازهای سرآشپز پیدا کرده‌اید، و اولویت‌های او را می‌شناسید به سراغ رستورانهای دیگر بروید.

قارچ در رستوران
چگونه به رستوران‌ها قارچ بفروشم؟

چطور به رستوران ها قارچ بفروشم؟

اگر از محصول با کیفیت خود مطمئن هستید و می‌دانید به میزان لازم قارچ در اختیار دارید، از مراحل زیر برای شروع فروش قارچ به رستوران‌ها استفاده کنید:

مرحله 1: تحقیق

ابتدا از رستوران‌های گران‌قیمت محلی شروع کنید، به سراغ رستورانهایی بروید که غذاهای مبتنی بر قارچ ارائه می‌کنند. انواع فست‌فودها، یا رستورانهای که غذاهای اروپایی سرو می‌کنند گزینه‌های خوبی هستند.

تحقیق کنید که آیا آنها محصولات تازه محلی تهیه میکنند یا خیر.  روی آنهایی تمرکز کنید که برای محصولات با کیفیت ارزش قائل هستند، این رستوران‌ها حاضرند برای کیفیت متمایز و عالی، پول بیشتری بپردازند.

بفهمید آنها چطور قارچ مورد نیاز خود را تامین می‌کنند. آیا به سراغ میدانهای میوه و تره‌بار می‌روند و یا مستقیم از مزرعه سفارش می‌دهند. سعی کنید با سرآشپز تماس بگیرید و راه ارتباطی با او را پیدا کنید. عموما این سرآشپزها هستند که سیاستهای خرید را مشخص میکنند.

در پایان این مرحله باید فهرستی از رستورانهای مورد نظر را به همراه لیست سرآشپزهایشان داشته باشید.

مرحله 2: ارائه نمونه

حالا وقت آن است که به سراغ رستورانها بروید. ساعتهایی را انتخاب کنید که سرآشپز  فرصت کافی برای گفتگو با شما داشته باشد. صبحهای زود یا بین ساعتهای 3 تا 4 عموما وقتهای مناسب‌تری هستند و سرآشپزها می‌توانند لحظه‌ای را وقت گفتگوی رو در رو با شما کنند.

وقتی به رستوران رسیدید، مودبانه از سرآشپز  زمان بخواهید و به یاد داشته باشید که رفتارتان دوستانه و صبور باشید. بدانید که سرآشپزها بسیار سر شلوغ هستند و همیشه زمان کمی را میتوانند به شما اختصاص بدهند. شاید ارتباط دوستانه با یکی از افراد معتمد سرآشپز بتواند کار شما را آسانتر کند.

نمونه هایی از قارچ های خود را همراه ببرید، به یاد داشته باشید که قارچها باید کاملا تازه و محصول درجه یک باشند. خودتان را معرفی کنید و مزایای قارچ خود را توضیح دهید. یک نمونه مناسب را به سرآشپز ارائه دهید تا آزمایش کند. اگر ایده های دستور پخت، نگهداری و استفاده خاصی را بلد هستید، در فرصت مناسب مطرح کنید. به او اطمینان دهید که همیشه قارچهایی با همین کیفیت دریافت میکند و تازه بودن قارچ های خود را تضمین نمایید.

به او آفرهایی مثل تخفیف، هدیه پیشنهاد کنید و سرآشپز را به استفاده از محصول خود ترغیب نمایید. میتوانید باشگاه مشتریان برای خود بسازید و او را به باشگاه برای دریافت تخفیف‌ها و آفرهای مناسبتی دعوت نمایید. تعریف کوپنها و بنهای تخفیف هم می‌تواند برانگیزاننده باشد.

مرحله 3: پیگیری

اگر تصمیم گیری برای خرید به چند روز بعد موکول شد، زمانی را برای تماس مشخص نمایید و در زمان مقرر حتما به موقع تماس بگیرید. در زمان پیگیری نظرات آنها را بپرسید و با دقت به نظراتی که به شما می دهند گوش دهید.

حتی اگر آنها مایل به خرید فوری از شما نباشند، اطلاعاتی که ارائه می‌دهند برای ملاقاتهای بعدی بسیار راهگشا هستند. به دقت نیازهای آنها را بپرسید، و بدانید دقیقا به دنبال چه چیزی هستند.

مرحله 4: تعهد بگیرید

قراردادی تنظیم کنید و مطابق آن پیش بروید. مطمئن شوید که سرآشپز نیز به تعهد خود پایبند است و حتما سفارش هفتگی منظم را دارد. اگر مایل به انعقاد قرارداد نبودند، دلایل آن را بیابید و تلاش کنید نگرانی آنها را برای قرارداد داشتن رفع کنید.

شاید مطرح کردن نام مشتریان دیگر به آنها آرامش دهد، یا شاید کمی تخفیف و یا کوپن بیشتر میخواهند. به هر حال سعی کنید با قرارداد نسبت به سفارش مستمر از تعهد آنها مطمئن شوید.

توضیح مرحله به مرحله‌ی قارچ به رستوران‌ها
توضیح مرحله به مرحله‌ی قارچ به رستوران‌ها

چه نکاتی را در هنگام فروش رعایت کنم؟

چند نکته برای کمک به ایجاد روابط و فروش موفقیت آمیز قارچ به رستوران ها به شما گوشزد میکنیم تا بتوانید از همکاری دراز مدت خود با رستوران مطمئن باشید.

مراقب زمان باشید:

از صاحب رستوران، سرآشپز یا خریدار بپرسید که کدام روز و ساعت برای جلسات بهتر است و برنامه ای برای تحویل هفتگی سفارش تنظیم کنید. به برنامه خود تحت هر شرایطی پایبند باشید و نظم را سرلوحه کار خود قرار دهید.

یک محصول ثابت ارائه دهید:

همیشه قارچ های تازه برداشت شده با کیفیت را به مشتری تحویل دهید. اگر کیفیت محصول شما ثبات باشد میتوانید مطمئن باشید که سرآشپز به خرید از شما ادامه می دهد.

روابط چندگانه ایجاد کنید:

فقط به دوستی با سرآشپز اکتفا نکنید، داشتن رابطه با مدیران و کارکنان در رستوران هم مهم است، حتی اگر نقشی در خرید نداشته باشند!  آنها میتوانند به شما اطلاعات بروز بدهند، با سرآشپز شما را رفیق کنند و اگر سرآشپزها یا خریداران آنجا را ترک کنند، می توانند شما را در جریان قرار دهند.

حرفه‌ای باشید:

هیچ چیز بیشتر از مشکلات صورتحساب، مشتری را آزار نمی‌دهد. سوابق خود را عالی نگه دارید و هر تحویل را به طور مداوم فاکتور کنید. از فردی که قارچ ها را دریافت می کند، بخواهید یک یادداشت تحویل امضا کند تا از درخواست‌های بعدی جلوگیری شود.

فعال باشید:

در صورتی که مشکلی برای تحویل محصول پیش آمد، سعی کنید پلنهای جبرانی برای رفع مشکل خود طراحی نمایید. اگر تمام پلنهای شما با شکست مواجه شد و قرار بود تحویل شما به هر دلیلی کوتاه یا دیر شود، هر چه زودتر به رستوران اطلاع دهید. انجام این کار به آنها زمان می‌دهد تا در صورت لزوم، برنامه‌های جایگزین یا حتی جایگزینی داشته باشند.

جمع‌بندی

فروش قارچ می‌تواند بسیار سودآور باشد و رستوران‌ها مشتریانی ایده‌آل برای پرورش دهندگان قارچ هستند، زیرا آنها اغلب به سفارش‌های منظم متعهدند و درآمد پایداری را فراهم می‌کنند. اما، قبل از اینکه برای فروش قارچ به سراغ رستوران ها بروید، از کیفیت و ظرفیت قارچ خود مطمئن شوید.

با دانشنامه هاگ و بخش آموزش تولید و پرورش قارچ همراه باشید.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا