آموزش آشپزی با قارچ های خوراکیغذای ملل با قارچ

آموزش آشپزی : کیش قارچ و پیازچه

آشپزی با قارچ : طرز تهیه کیش قارچ و پیازچه

در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی با قارچ مجله خبری هاگ ، اینبار سراغ غذای بین المللی جذاب و لذیذ طبخ شده با قارچ رفته ایم. غذای امروز ما کیش قارچ و پیازچه است. کیش نوعی غذای فرانسوی است که به پیراشکی شباهت دارد که مواد غذایی را داخل خمیر ریخته و سپس درون فر طبخ می کنند.در ادامه با ما همراه باشید با طرز تهیه کیش قارچ و پیازچه که برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم.

مواد لازم برای تهیه‌ی کیش قارچ و پیازچه:

خمیر کیش:
آرد: ۲۰۰ گرم
نمک: نصف قاشق چای‌خوری
زیره: نصف قاشق چای‌خوری
کره‌ی نرم شده: ۵۰ گرم
روغن جامد: ۵۰ گرم
تخم مرغ: ۱ عدد
آب یا شیر سرد: ۲ قاشق سوپ‌خوری

مواد داخل کیش:
کره و روغن باهم: ۵۰ گرم
قارچ: ۱۵۰ گرم
کالباس خشک: ۶ ورق
پیازچه خرد شده: ۱/۴ پیمانه
تخم مرغ: ۱ عدد
خامه: ۵۰ گرم
پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم

دستور پخت خمیر:

در ابتدا، آرد الک شده را به همره نمک و زیره مخلوط کنید و بعد کره را کم کم اضافه کنید و به آرامی کره را با نوک انگشت به خورد آرد دهید. در این حالت آرد و کره گلوله گلوله می‌شود که سریع شیر سرد و تخم مرغ را اضافه کرده و باز با نوک انگشتان مواد را مخلوط کرده تا خمیر فرم بگیرد. سپس داخل کیسه فریزر ریخته و در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.
نکته: این خمیر را زیاد ورز ندهید.

مواد داخل کیش:

ابتدا قارچ را با فلفل سیاه تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود. بعد پیازچه و ژامبون را اضافه کرده و تفت دهید و مواد را به ظرفی دیگر انتقال داده تا خنک شد.
خمیر را بیرون آورده و و با وردنه به روی سطح از قبل آردپاشی شده پهن کنید و بعد داخل ظرف مخصوص کیش انداخته و خمیر را با چنگال سوراخ کنید تا پف نکند. سپس پنیر را روی خمیر ریخته و بعد مواد داخل کیش را روی خمیر بریزید.
در آخر تخم مرغ و خامه را باهم مخلوط کرده و روی مواد بریزید. حال ظرف را در فر با دمای ۱۷۵-۱۸۰ درجه به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه قرار دهید تا آماده شود. سپس کیش قارچ و پیازچه را در ظرف کشیده و با دورچین سبزیجات و سس های مختلف میل نمایید.

نوش جان!!!

امیدواریم که از طبخ و میل کردن این غذای لذیذ در کنار خانواده و عزیزان لذت برده باشد. لطفا نظرات ارزشمند خود در رابطه با مقالات آموزش آشپزی با قارچ ، را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا