اخبار جهان در حوزه قارچ

غرفه ساخته شده از میسیلیوم قارچ در جشنواره گلاستونبری

میسلیوم قارچ میتواند آینده مصالح ساختمانی باشد!

در جشنواره موسیقی گلاستونبری امسال یک غرفه جدید، ساخته شده از میسیلیوم قارچ (ریشه قارچ)، توسط شرکت Silver Hayes برپا شده است. تیم Silver Hayes در این جشنواره با ساخت غرفه ای عجیب از پروژه 6° رونمایی کرده است و هدف آن بررسی این است که چگونه می توان از مواد طبیعی بیشتر در صنایع استفاده کرد.

غرفه هیز، به شکل عدد 6 می باشد و نام آن به همین دلیل پروژه 6 می باشد، که اشاره به آشنایی 6 نفر از بنیان گذاران شرکت دارد و همچنین نشان دهنده نحوه ارتباط افراد با یکدیگر است.

این غرفه از ماده ای که شرکت سیلور هیز نام آن را پاویون گذاشته است ساخته شده است که از ریشه قارچ بدست می آید. ریشه‌های (میسلیوم) یک سویه خاص از قارچ در ترکیب با ضایعات کشاورزی، تشکیل ماده ای چسبنده را می دهد که مقاومت خوبی در تحمل فشار دارد. به گفته اعضای تیم در آینده می توانند این ماده را در ترکیب با انواع دیگر زباله، مانند پلاستیک  بسازند.

پاویون ماده ساخته شده از میسیلیوم قارچ ترکیب با ضایعات کشاورزی
پاویون ماده ساخته شده از میسیلیوم قارچ ترکیب با ضایعات کشاورزی

 

این غرفه از رندرهای ساخته شده با میسیلیوم قارچ و قابهای چوبی که از غرفه حمایت می کنند، به مناسبت دهمین سالگرد تاسسی شرکت سیلور هیز، برپا شده است و روند تکامل شرکت را نشان می دهد. همچنین تیم های طراحی سازه و همچنین موسسات آموزشی مانند سنترال سنت مارتینز، کالج سلطنتی هنر و دانشگاه باث اسپا همراه با شرکت سیلور هیز روی این پروژه کار کرده اند.

غرفه ساخته شده با پاویون که از ترکیب میسیلیوم قارچ و ظایعات کشاورزی بدست می آید
غرفه شرکت سیلور هیز ساخته شده با پاویون

 

گلستونبری جشنواره های موسیقی است که میزبان موسیقی الکترونیک خوانندگان و نوازندگان نوظهور است. حالا این جشنواره میزبان یکی از اولین غرفه های  ساخته شده با ماده نوظهور پاویون است که از میسیلیوم قارچ بدست می اید و زیست تخریب پذیر خواهد بود.

بن پرایس، سرپرست پروژه 6 گفت: “جشنواره ها مانند شهرهای کوچک هستند. آنچه که ما در این مقیاس انجام میدهیم می تواند بینشی به کل جامعه در مورد مواد زیست تخریب پذیر ارائه دهد.”

آقای پرایس اضافه کرد که الهام بخش این پروژه «نظریه 6 درجه جدایی» بود.
(شش درجه جدایی نام نظریه‌ای است که می‌گوید که هر دو شخص دلخواه بر روی کرهٔ زمین با ۶ واسطه یا کمتر به هم مربوط می‌شوند. این نظریه، مقدمهٔ نظریهٔ دیگری به نام دنیای کوچک است.)

اعضای تیم سیلور هیز
اعضای تیم سیلور هیز

 

او گفت: “همه به یکدیگر متصل هستند، مانند میسلیوم که پیوندی از ریشه های قارچ های زیرزمینی است. مردم قدرتی را که این ماده جدید در صنعت ما دارد نمی دانند. پاویون ما این پتانسیل را دارد که جامعه را از جهات مختلف تغییر دهد.”

تیم سیلور هیز می‌گوید: میخواهیم در این غرفه به مردم درباره تأثیر منفی زباله ها بر تغییرات آب و هوایی، آکاهی دهیم و شروع به ایجاد تغییری در این زمینه کنیم.

پروژه تحقیقاتی در حال انجام ما یافتن مدت زمان نگهداری غرفه است، زیرا میسلیوم ماده ای زیست تخریب پذیر است.

پاویون ماده ساخته شده از میسیلیوم قارچ ترکیب با ضایعات کشاورزی
پاویون ماده ساخته شده از میسیلیوم قارچ ترکیب با ضایعات کشاورزی

 

پائولین بوردون، رهبر پایداری این پروژه، گفت: «آنچه که با جشنواره ها و پروژه میسلیوم متفاوت است، پتانسیل کشف و آزمایش رفتارهای جدید است.

وقتی ایده‌های جدید و احساس فوق‌العاده با هم بودن را در کنار هم قرار می‌دهید، می‌توانید آگاهی اجتماعی و اقلیمی زیادی را تقویت کنید.

این غرفه یافته‌ها را از طریق یک نمایشگاه به نمایش می‌گذارد – شواهدی در مورد اینکه چگونه میسلیوم می‌تواند جایگزین پلی استایرن و پلاستیک در صنعت جشنواره شود.

پس از جشنواره گلستونبری، یک مستند در پایان پروژه منتشر خواهد شد.

غرفه میسلیوم میزبان آهنگ‌های فراگیر هنری صدا توسط آکادمیک و موسیقیدان برایان دسوزا (خاله فلو) و ستاره نوظهور منچستر Or:La است. پروژه 6° از 22 تا 25 ژوئن 2023، پذیرای بازدیدکنندگان جشنواره موسیقی گلاستونبری خواهد بود.

 

ترجمه از تیم تحریریه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: BBC

 

بروزترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه نمایید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا